موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

رفع موهای زائد ناحیه تناسلی به روش خانگی

رفع موهای زائد ناحیه تناسلی به روش خانگی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 15:41

تابستان که از راه می رسد، بهترین راه برای خنک شدن این است که خیلی ساده موهای ناخواسته را حذف کنید. از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در طول تابستان می تواند دردسر بزرگی باشد. مو موجب عرق کردن فرد شده و احساس ناراحتی نیز با خود به همراه دارد. بنابراین، بهتر است از شر آن خلاص شوید. و زمانی که پای حذف موهای ناخواسته به میان می آید، روش های خانگی بهترین گزینه برای شما هستند. استفاده از روش هایی که برای پوست ملایم هستند، نکته ای است که باید در نظر داشته باشید زیرا در این صورت شاهد واکنش روی پوست تان نخواهید بود. برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی ، بسیاری از افراد شیو کردن را انتخاب می کنند، چرا که در مقایسه با روش های دیگر فرایند سریع تری است.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ac-image-CQ15841705087J.jpeg

با این حال، هنگامی که شیو می کنید، زمینه را برای رشد موهای زیرپوستی مهیا می کنید که اصلا حالت خوشی ندارد. بنابراین، بدون لحظه ای تردید آن دستگاه یا ابزار شیو را دور بیندازید و به سراغ روش های خانگی بروید. در این نوشتار مجموعه ای از راه های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید!

قبل از آن که برخی از این روش های خانگی از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را امتحان کنید، باید موهای تان را با تیغ بتراشید. حتی اگر برای حذف موها وکس انداختن را انتخاب کرده اید، آن را پیش از شروع روش های درمانی خانگی انجام بدهید. همچنین مهم است که یک آزمایش پچ انجام بدهید تا ببینید که آیا به هر یک از این درمان های خانگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی آلرژی دارید یا خیر.

ac-image-A31584170869Yw.jpeg

مخلوط شکر

در یک کاسه 3 قاشق غذاخوری شکر، آب یک لیمو و عسل را بریزید. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به صورت برعکس در ناحیه ی تناسلی بمالید تا موهای این ناحیه ضعیف شوند. این یکی از بهترین راه های طبیعی یا درمان های خانگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی است.

آرد نخود

تمام چیزی که برای انجام این روش حذف مو نیاز دارید یک فنجان آرد نخود، نمک و کمی آب است. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را هر روز در این ناحیه به کار ببرید تا موهای آن ضعیف شود. با این وجود، اثرگذاری این ترکیب برای حذف موها مستلزم زمان زیادی است، اما هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

ترکیب عسل و شکر

این درمان خانگی برای کسانی که موهای زبر و ضخیم ندارند، اثرگذار خواهد بود. دو قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را در منطقه ی تناسلی استعمال کنید. از یک نوار برای حذف ترکیب از روی پوست استفاده کنید.

وکس آلوئه ورا

آلوئه ورا و عسل با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را گرم کنید. هنگامی که گرم شد، آن را در ناحیه ی تناسلی بمالید و از یک نوار برای حذف ترکیب و مو از روی پوست استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های خانگی برای حذف موی ناحیه ی تناسلی است.

ac-image-EJ1584163599Of.jpeg

عسل و لیمو

اگر مستعد جوش روی پوست ناحیه ی تناسلی هستید، برای جلوگیری از این مشکل، لیمو استفاده کنید. در یک کاسه، عسل و لیمو را با هم مخلوط کنید، ترکیب حاصل را گرم کنید و سپس آن را به عنوان موم برای پاک کردن موهای زائد استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از این ترکیب پس از اولین تراشیدن موهای زائد است.

ac-image-dD1584163040QG.jpeg

ترکیب سیب زمینی و عدس

ترکیبی از سیب زمینی و پودر عدس آماده کنید. کمی عسل هم به مخلوط اضافه کنید و آن را گرم کنید. ترکیب سفت و غلیظی آماده خواهد شد که آن را به عنوان موم برای از بین بردن موهای ناحیه ی تناسلی استفاده کنید. این یکی از بهترین درمان های خانگی برای حذف موی زائد این ناحیه است.

جوی دوسر و عسل

اگر می خواهید فقط از مواد و روش های خانگی برای حذف موهای ناحیه ی تناسلی استفاده کنید، این یکی از بهترین گزینه ها است. جوی دوسر و عسل را با هم مخلوط کنید و سپس به عنوان موم خانگی برای حذف موهای ناخواسته در ناحیه ی تناسلی استفاده کنید.

اقدامات لازمی که پس از این روش ها باید انجام بدهید

همیشه اطمینان حاصل کنید که این ناحیه را پس از حذف موها با یخ ماساژ دهید. این کار کمک می کند تا منافذ پوست بسته شوند و هر گونه عفونت پوستی را کاهش می دهد.

شستشو واژن

چند جور محلول شستشوی واژن وجود دارد که می توانید در خانه تهیه کنید. این روش های حفظ نظافت واژن کمک خواهد کرد که ناحیه ی تناسلی تان تر و تازه و دور از همه ی عفونت ها مانند STD، UTI و غیره بماند.

هرگز از اسکراب استفاده نکنید بسیار مهم است که اسکراب را در این ناحیه ی حساس استفاده نکنید، زیرا ممکن است عفونت یا خارش در آن رخ بدهد چرا که پوست آن نرم و حساس است.

نکاتی که بعد از حذف موهای زائد باید به آن توجه کنید:

لایه برداری برای تمیز نگه داشتن پوست
این کار باعث می شود پوست مرده روی سطح پس از اصلاح پاک شود و از رشد نکردن موهای زیر پوستی جلوگیری می کند. در اینجا یک نکته مثبت وجود دارد: از اسکراب شکر به عنوان لایه بردار استفاده کنید تا پوست شما به صافی پوست یک کودک شود. همچنین می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.اگر زن هستید از صابون استفاده نکنید. واژن به طور طبیعی تمیز کردن را انجام می دهد و فقط کافی است از آب استفاده کنید. در واقع، صابون تعادل pH را به هم میزند و باعث عفونت واژن می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر