موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ایا اپیلاسیون پوست را روشن میکند

ایا اپیلاسیون پوست را روشن میکند

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 10:55

  1. آیا اپیلاسیون پوست را روشن می ‌کند؟
  2. التهاب پوست بعد از اپیلاسیون
  3. تاثیر اپیلاسیون روی پوست به چه صورت است؟
  4. چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟
  5. مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون
  6. اپیلاسیون ناحیه تناسلی
  7. اصلاح با تیغ
  8.  درد اپیلاسیون

آیا اپیلاسیون پوست را روشن می ‌کند؟

حذف موهای زائد با روش های دائمی و موقتی انجام می شود. در روش های دائمی به دلیل اینکه زایای مو از بین می رود موها دیگر رشد نمی کنند؛ اما در روش های موقتی چون زایای مو از بین نمی رود فولیکول مو قابلیت رشد دارد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حذف موقت موها با روش های مختلفی امکان پذیر است که در بعضی روش ها موها سریع تر و ضخیم تر رشد می کنند و برخی دیگر موها دیرتر و نازک تر می رویند.

اپیلاسیون یکی از روش های موقت برای از بین بردن موهای زاید است که آنها را از ریشه بیرون می کشد. اپیلاسیون بهترین راهکار برای حذف موقت موهای زائد است که خود روش‌ های مختلفی دارد.اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا اپیلاسیون پوست را روشن میکند؟

اپیلاسیون با کرم های مو بر ، با دستگاه اپیلیدی ،  با موم گرم یا موم سرد از جمله این روش ها هستند که هر کدام در جایگاه خود مزایا و معایبی دارند.

اپیلاسیون با اپیلیدی توسط یک دستگاه مكانیكی برقی انجام می شود كه گیره های سر آن، موها را از ریشه بیرون می آورند و رویش مجدد موها از یک هفته تا سه هفته طول می کشد.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا اپیلاسیون پوست را روشن میکند؟ چگونه اپیلاسیون به سفید تر شدن پوست کمک می کند ؟ اپیلاسیون موهای زائد چه تاثیراتی روی پوست دارد ؟ با ما تا انتها همراه باشید.

التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

فارغ از اینکه از چه روشی برای اپیلاسیون استفاده می کنید، بدانید به طور كلی اپیلاسیون موها را از ریشه در می آورد به همین دلیل احتمال آزردگی بافت اطراف فولیكول مو وجود دارد که موجب التهاب و قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون می شود.

خیلی از خانما براشون سوال است که ایا اپیلاسیون پوست را تیره میکند؟ در جواب باید بگیم “خیر”؛ چون التهاب پوست بعد از اپیلاسیون موقتی است و بعد از گذشت چند ساعتی که التهاب و قرمزی رفع شد می بینید که پوست تان بسیار روشن و صاف شده است و قرمزی و تیرگی پوست موقتی است.

تاثیر اپیلاسیون روی پوست به چه صورت است؟

در روش زدودن موهای زائد با اپیلاسیون زمانی که موم گرم یا موم سرد روی پوست قرار می گیرد موقع برداشتن آن از سطح پوست سلول های مرده که در حال حاضر روی پوست هستند نیز همراه با موها کنده می شوند.

از آنجایی که اپیلاسیون سلولهای مرده پوست را از بین میبرد قطعا روی پوست چهره، دست ، پا و دیگر اعضا تاثیر خوشایندی دارد. بنابراین اپیلاسیون پوست را روشن می کند و این یک مزیت محسوب می شود.

روش صحیح استفاده از اپیلاسیون را یاد بگیرید. اپیلاسیون موهای زاید بهتر است بعد از حمام یا اگر پوستی خشک دارید یک روز بعد از حمام انجام شود تا هم پوست تمیز و عاری از چربی باشد و هم منافذ پوست برای خروج موها آمادگی بهتری داشته باشند.

همچنین پوست را محکم بکشید و بعد موها را اصلاح کنید. اگر هنگام اپیلاسیون شرایط آن را رعایت کنید احتمال ایجاد قرمزی و التهاب کمتر می شود و کمترین آسیب به پوست وارد می شود.

اپیلیدی به خودی خود باعث تیره تر شدن پوست و سیاهی نمی شود مگر اینکه شرایط صحیح استفاده از آنها رعایت نشود. از هر روش اپیلاسیونی که برای کندن موهای زائد کمک می گیرید قبلش روش صحیح استفاده از آن را بیاموزید. بار دیگر به سوال آیا اپیلاسیون پوست را روشن میکند؟ برمیگردیم. در پاسخ باید گفت که اگر اصول صحیح این کار را اجرا کنیم بله باعث روشن شدن و شفافیت پوست می شود.

چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

موهای زیر پوستی موجب تیره شدن پوست می شود. اپیلاسیون پوست را روشن می کند اما اجازه ندهید که بعد از هر بار اپیلاسیون موهای زیر پوستی ایجاد شوند.

برای پیشگیری و درمان موهای زیر پوستی بعد از اپیلاسیون یکی دو روز قبل از اپیلاسیون از لایه بردارها استفاده کنید و بعد آرام پوست تان را لیف بکشید.

لایه بردارها انواع مختلفی دارند که می توانید هم از لایه بردارهای شیمیایی و گیاهی که در فروشگاه ها و داروخانه ها هست استفاده کنید یا خودتان در خانه به صورت طبیعی آن را درست کنید و به پوست تان بمالید.

قبل اپیلاسیون هم ناحیه‌ مورد نظر را با آب گرم ، آرام بشویید. این کار به از بین بردن چربی و کثیفی سطح پوست کمک می‌کند و جلوی مسدود شدن فولیکول‌های مو با سبوم ( یک ماده چرب که توسط غدد سباسه ترشح می‌ شود ) را می‌ گیرد.

در نتیجه از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند و پوستی صاف و بدون مو و روشن خواهید داشت.

مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون

هنگامی که اپیلاسیون انجام می شود چون موها سریع از ریشه در می آیند فولیکول مو آسیب می بیند و موی رشد کرده نازک تر و ضخامت آن کمتر خواهد بود. چون ریشه های آن بر اثر کنده شدن ضعیف تر شده است.

به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید موها ضخیم و کلفت در می آیند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه کنده می شوند ضخامت موها بسیار نازک تر و کم رنگ تر می شوند. چون موها نازک تر و دیرتر در می آیند شما احساس می کنید که اپیلاسیون پوست را روشن می کند.

از فواید اپیلاسیون می توان به داشتن پوستی صاف و بدون مو ، لطیف ، شفاف و روشن ، عدم ایجاد حساسیب و خارش، کاهش سرعت رشد مو بدون ایجاد هرگونه برش یا خراشیدگی روی پوست اشاره کرد که سبب می شود از پوست خود لذت ببرید.

کاهش سرعت رشد مو در اپیلاسیون پوست را روشن تر می کند.

اکثر مردم براشون سواله که ایا اپیلاسیون باعث کم شدن مو میشود؟ اپیلاسیون با هر روشی کرم مو ، وکس ، موم یا دستگاه اپیلیدی سبب می شود سرعت رشد موها کمتر شود. به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید مجبور هستید هفته ای 2-3 بار این کار را انجام دهید چون موها سطحی کنده می شوند و سریع رشد می کنند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه و عمقی کنده می شوند رشد موها کندتر می شود و حداقل هفته ای یکبار و حداکثر سه هفته ای یکبار نیاز به انجام عمل اپیلاسیون می باشید.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی

. بدین ترتیب بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد ناحیه کشاله ران اپیلاسیون می باشد چرا که با گذر زمان و استفاده مجدد اپیلاسیون ، موهای این ناحیه به مرور زمان فولیکول خود را از دست داده و نازک و نازک تر خواهند شد و خیلی دیر به دیر در می آیند.

در مقابل اصلاح با تیغ موهای این نواحی را ضخیم تر کرده و رشد بیشتری خواهد داشت بنابراین اپیلاسیون برای برخی نواحی بدن نسبت به اصلاح با تیغ روش بهتری می باشد.

اصلاح با تیغ

خیلی ها می پرسند که ایا اپیلاسیون باعث تیرگی پوست میشود؟ در جواب باید بگیم که اصلاح با تیغ به پوست شما ضرر می زند و موجب تیره تر شدن رنگ آن می شود نه اپیلاسیون.

مطمئنم خیلی از شماها تیرگی پوست به خاطر اصلاح با تیغ در مناطق مختلف مخصوصا زیربغل و ناحیه تناسلی را تجربه کرده اید.

خیلی ها به خاطر اینکه تیغ پوست را تیره تر می کند به اپیلاسیون روی آورده اند به طوری که درد اپیلاسیون را به جان خریده اند اما می خواهند پوست شان روشن ، صاف و لطیف باشد.

درد اپیلاسیون

در اپیلاسیون هنگامی که برای اولین بار موهای خود را می کَنید کمی دردناک است. اما بعد از دیدن پوست صاف ، روشن و لطیف خود درد هایی که کشیده اید را از یاد می برید و احساس خوبی دارید.

به مرور زمان چون موها نازک تر از قبل در می آیند درد اپیلاسیون کمتر خواهد بود. همچنین موقع اپیلاسیون در ابتدا درد بیشتری را حس می کنید اما بعد از چند دقیقه پوست عادت می کند و درد تان نیز کمتر می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر