موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طرز تهیه موم خانگی با زردچوبه

طرز تهیه موم خانگی با زردچوبه

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 22:13

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زردچوبه از موثرترین ادویه های موجود در جهان است که خواص و فواید بی شماری برای سلامت و زیبایی پوست را برای شما به ارمغان می آورد؛ طبق مطالعات، استفاده از زردچوبه می تواند درصد بالایی از نیاز پوست شما به مواد مغذی را تامین کند. در نتیجه استفاده از موم خانگی زرچوبه می تواند به شما کمک کند علاوه بر از بین بردن مو های زائد، گامی در جهت تقویت پوست خود بردارید. برای یادگیری طرز تهیه موم زردچوبه در خانه در ادامه مطلب همراه ما باشید.

روش های زیادی جهت طرز تهیه موم زردچوبه بیان می شود. اما روشی که در ادامه به آن اشاره می شود، طرز تهیه موم زرد چوبه در خانه در کمترین زمان و با در دسترس ترین مواد است. مواد لازم طرز تهیه موم زردچوبه عبارتند از:

  • شیر دو پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • آرد یک قاشق غذا خوری
  • و البته زردچوبه یک پیمانه

جهت شروع طرز تهیه موم زردچوبه، ابتدا دو پیمانه شیر را با یک پیمانه زردچوبه و مقداری نمک مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود. سپس مخلوط شیر و زردچوبه را روی حرارت ملایم قرار دهید و ترکیبات را به هم بزنید تا موادی به شکل خمیری حاصل شود. پس از به دست آوردن ترکیبی خمیری شکل، به مواد اجازه دهید کمی سرد شود. پس از این مرحله، یک قاشق آرد را به خمیر اضافه کنید و دوباره آن را مخلوط کنید. اکنون شما تمامی مراحل طرز تهیه موم زردچوبه را طی کرده اید و موم خانگی شما آماده است.

توصیه می شود پیش از قرار دادن موم خانگی زردچوبه بر روی پوست، مقداری از آرد ذرت را روی پوست خود بپاشانید. همچنین موم را حتما در جهت رشد مو های زائد پهن کنید؛ همچنین برای برداشتن موم از روی پوست، لازم است روی سطح پوشیده شده از موم خانگی زردچوبه را با پارچه ای نازک و تمیز بپوشانید و پس از گذشتن 15 دقیقه پارچه را از روی پوست بردارید و در پایان پوست اصلاح شده را با آب گرم یا ولرم آبکشی کنید.

علی رغم خواص بی شمار زردچوبه برای پوست که به آن اشاره شد و البته ارزان و در دسترس بودن مواد تشکیل دهنده و طرز تهیه موم زردچوبه نکاتی در خصوص اصلاح با زردچوبه وجود دارد که لازم است پیش از استفاده از این موم از آن آگاه باشید؛ مهم ترین نکته در خصوص موم زردچوبه که باید به آن توجه کنید این است که این موم توانایی از بین بردن تمامی موهای زائد را ندارد و بسیار ضعیف تر از موم های صنعتی عمل خواهد کرد، در نتیجه اگر به دنبال روشی زود بازده هستید، استفاده از موم خانگی زردچوبه به شما توصیه نمیشود. این موم به علت ملایمت بیش از حد ترکیبات، تنها قادر است مو های بسیار ضعیف را نا پدید کند و برای دریافت این نتیجه لازم است تمامی مراحل استفاده و طرز تهیه موم زردچوبه را 3 بار در هفته تکرار کنید. همچنین زرد چوبه در دراز مدت باعث زردی پوست نیز خواهد شد که ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد. همچنین این موم قادر نیست مو های زائد را از ریشه سست کنند و تنها ساقه آنها را ضعیف می کند. در نتیجه حتی با استفاده بلند مدت، از شمار مو های زائد بدن شما کاسته نخواهد شد. در واقع مهم ترین خاصیت موم خانگی زردچوبه از بین بردن موهای زائد نیست، بلکه بیشتر به منظور تغذیه پوست کاربرد دارد.

البته قابل توجه است که استفاده از موم خانگی زردچوبه تنها راه تقویت و تغذیه پوست نیست. امروزه موم های صنعتی و آماده موجود در بازار علاوه بر اینکه قادرند تمامی مو های زائد را در چند ثانیه از ریشه از بین ببرند، بلکه مواد مغذی که در آن ها موجود است که باعث تغذیه پوست می شود.  این نوع موم ها که در دو دسته موم های سرد و گرم در بازار وجود دارند، هر یک دارای ویژگی های مختلف و نوع کاربری متفاوتی هستند که می توانید با توجه به نیاز و انتظارات خود هر یک از آن ها را تهیه کنید.

هر دو نوع موم های گرم سرد، می توانند واسته به میاز های شما دارای خواص و عصاره های مختلفی باشند، اما هر دو نوع آن ها دارای قدرت بالای چسبندگی و در نتیجه ریشه کن کنندگی مو های زائد هستند. تفاوت کلی آن ها در نحوه آماده سازی آنهاست. به طور کلی موم های سرد جهت استفاده های خانگی مناسب تر هستند و موم های گرم بیشتر توسط سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا برای آماده سازی به دستگاه موم داغ کن نیازمندند.

این نوع از موم ها نه تنها به سادگی قابل استفاده هستند، بلکه تاثیر آن ها آنی است و در اثر استفاده بلند مدت، از آنجایی که مو های زائد را از ریشه از پوست بیرون می کشند، باعث کاهش یافتن شمار مو های زائد خواهند شد. همچنین این دسته از موم ها به علت خاصیت چسبندگی بالا باعث پاک شدن آلودگی ها از منافذ پوستی هم خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: khanomland.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر