موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

داروی ضد پیری در سنندج

داروی ضد پیری در سنندج

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 13:54

سنندج- ایرنا- نورالدین بختیاری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج برای نخستین بار در كشور موفق به تولید داروی پیشگیری از پیری سلول ها با استفاده از عصاره پوست سیب شد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نخستین بار با جدایی ناخالصی ها و تركیب گیاهان اورسولیك اسید در كشور كه فعالیت آنتی ایجینگ دارند موفق شدم از پوست سیب به عنوان ماده اولیه، ماده دارویی تولید كنم كه از آن برای پیشگیری از پیری سلول ها استفاده می شود.

وی افزود: این محصول تولیدی به شماره 83542 در سازمان ثبت اختراعات و اكتشافات كشور با نام اختصاری 'تاو' ثبت شده و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو را دریافت كرده است.

وی با اشاره به اینكه این ماده اولیه در پروسه های آزمایشگاهی به دو شكل قرص و كرم تولید می شود اضافه كرد: هر كدام از این مواد خواص و كارایی های متفاوتی دارند قرص های مكمل غذایی و دارویی برای بیماری های دوران پیری از جمله بیماران مبتلا به فشار خون، دیابت، آلزایمر و سرطان استفاده و كرم های آن با خواص سلامت پوست برای تحریك سلول های مرده پوست و جلوگیری از سرطان پوست به كار گرفته می شود.

وی اظهار كرد: هم اكنون این محصول به صورت نمونه ای تولید شده و برای تولید انبوه آن نیازمند همكاری و همراهی بیشتر مسئولان استان كردستان و به ویژه سازمان غذا و دارو است.

وی با اشاره به نمونه های خارجی این دارو گفت: نمونه مشابه خارجی این دارو 490 دلار (17 میلیون 500 هزار ریال) قیمت دارد در حالی كه قیمت تمام شده این محصول در تولید انبوه كمتر از یك میلیون ریال است.

وی با اشاره دیگر مزیت های این محصول تولید شده افزود: قرص های مكمل غذایی این فرآورده كه به شكل كپسول با جذب 6 دهم درصد در بازارهای خارجی وجود دارد و این داروی تازه كشف شده جذب آن بیش از90درصد با مصرف از طریق زیرزبانی است.

بختیاری به ایرنا افزود: جذب بالاتر و قیمت پایین تر این محصول نسبت به نمونه ایتالیایی می تواند در صورت تولید انبوه در كشور و فراهم شدن زمینه صادرات آن درآمدزایی بسیار خوبی برای این منطقه داشته باشد.

نورالدین بختیاری دانش آموخته رشته بیوشیمی دانشگاه تربیت مدرس در مقطع دكتری بوده و تاكنون 6 مقاله علمی در زمینه این اختراع در نشریات علمی و معتبر جهانی به چاپ رسانده است.

3020/1904

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر