موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

اپیلیدی برای صورت خوب است

اپیلیدی برای صورت خوب است

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 19:01

بسیاری از خانم ها دوست دارند ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. آن ها برای از بین بردن موهای صورت خود از وسایل متفاوتی استفاده می کنند. از تیغ تا موم و کرم های موبر همه راه هایی برای از بین بردن موهای زائد است. امروزه روش های بسیار دیگری برای از بین بردن موهای صورت ابداع شده است. یکی از این وسیله ها اپیلیدی است. اپیلیدی را به منظور جدا کردن مو از ریشه استفاده می کنند که با شکل و انواع متفاوت ساخته شده است. معمولا استفاده از اپیلیدی برای اصلاح کمی دردناک است. اما وقتی شما به مدت زیاد از آن استفاده کنید درد آن از بین می رود. توجه کنید نوع پوست هر شخص با دیگری متفاوت است پس از مواد و یا وسیله ای که برای شما ایجاد حساسیت می کند برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید. خانم ها برای اینکه بتوانند موهای صورت خود را از بین ببرند علاوه بر صرف وقت بسیار در آرایشگاه ها، هزینه بالایی نیز باید بپردازند. اما با کمک اپیلیدی این کار برای آن ها راحت تر و از هزینه ها کاسته می شود. اما همیشه خانم ها از خود می پرسند، آیا اپیلیدی برای صورت ضرر دارد. قابل ذکر است این وسیله علاوه بر رفع موهای زائد ممکن است ضررهای نیز داشته باشد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دستگاه اپیلیدی

اپیلیدی یک دستگاه اتوماتیک است که توسط برق کار می کند. این دستگاه بر سطح خود چندین موچین دارد که با چرخش و باز و بسته شدن این موچین ها، موهای صورت را از ریشه جدا می کند. اغلب اپیلیدی های ساخته شده چندین سر دارند که هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص خود را دارد. استفاده از اپیلیدی برای مدت زمان طولانی باعث نازک شدن موی صورت و کم شدن مو می شود. اپیلیدی با اشغال کمترین فضا به راحتی جا به جا می شود و از آن می توان هنگام مسافرت نیز استفاده کرد. استفاده از اپیلیدی باعث می شود مدت زمانی که طول می کشد تا مو رشد کند بسیار بیشتر شود.

عوارض اپیلیدی برای صورت

  • بهتر است بدانید اگر به شیوه درست از اپیلیدی بر روی پوست صورت استفاده شود هیچ گونه تیرگی و سیاهی به وجود نمی آید. در صورت استفاده اشتباه بعد از اپیلاسیون صورت دچار التهاب می شود و رنگ دانه های پوست را تحریک می کند و استفاده از آن به مدت طولانی به روش نادرست باعث تیرگی پوست می شود.
  • یکی از مشکلاتی که خانم ها ممکن است بعد از استفاده از اپیلیدی با آن مواجه شوند زخم شدن صورت است. اگر خانم ها پوستی شل دارند باید هنگام استفاده از اپیلیدی به شدت دقت کنند زیرا اپیلیدی ممکن است قسمت هایی از پوست مانند زیر چانه که پوستی شل دارند را بگیرد و صورت را زخم کند. گیر کردن پوست درون موچین های در حال گردش اپیلیدی یکی از بزرگترین نقوصی است که اپیلیدی برای پوست ضرر دارد.
  • یکی از مضراتی که اپیلیدی بعد از اصلاح موی صورت دارد ایجاد التهاب در سطح پوست است. این التهاب بد از چند روز به جوش زیر پوستی تبدیل می شود. زیرا اپیلیدی باعث می شود تا مو از ریشه کنده شود. و بعد از چند روز هنگامی که شروع به رشد می کند نتواند از پوست به بیرون آید و منجر به جوش های زیر پوستی عفونی شود.
  • یکی دیگر از مواردی که استفاده از اپیلیدی برای پوست ضرر دارد ایجاد موی زیر پوستی است. این مشکل برای تمام کسانی که از اپیلیدی استفاده می کنند اتفاق نمی افتد. فقط ممکن است برای کسانی که پوست حساس دارند این اتفاق صورت گیرد. بنابراین بهتر است این گونه افراد اپیلیدی را به نحوی استفاده کنند تا فقط مو را کوتاه کند و سر مو از روی پوست صورت بیرون زده باشد.

از این بررسی ها نتیجه می گیریم که اپیلیدی ضرر بسیار زیادی ندارد. کسانی که از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده می کنند، برای این که اپیلیدی برای پوست ضرر نداشته باشد باید نکات مربوط به نحوه استفاده از آن را رعایت کنند. در صورت رعایت کردن نکات هیچ گونه مشکلی برای آن ها پیش نمی آید. توجه کنید که افرادی که پوست بسیار حساسی دارند از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنند.

نکات استفاده از اپیلیدی

برای این که پوست صورت شما دچار التهاب و جوش نشود می توانید هنگام استفاده از دستگاه اپیلیدی طبق نکات زیر عمل کنید. این راه ها به شما کمک می کند تا بعد از اپیلیدی صورت شما دچار جوش نشود و اپیلیدی برای صورت ضرر نداشته باشد.

  • برای جلوگیری از ضرر رسیدن به پوست هنگامی که از اپیلیدی برای اولین بار استفاده می کنید برای این که متوجه شوید پوست صورت شما به این وسیله حساسیت دارد یا خیر آن را بر روی قسمتی از بدن که دارای پوست حساس است مثل داخل بازو امتحان کنید.
  • زمانی که دستگاه اپیلیدی را بر روی پوست صورت میگذارید به آرامی این کار را انجام دهید. تا درد کمتری حس کنید و دچار التهاب پوستی نشوید.
  • پوست قبل از اپیلاسیون نباید زخم و التهابی داشته باشد. اگر در سطح پوست زخم وجود دارد به هیچ وجه از اپیلیدی استفاده نکنید.
  • زمانی که از اپیلیدی استفاده کردید بعد از اصلاح حتما صورت خود را با مرطوب کننده مناسب پوست خود مرطوب کنید.
  • اپیلیدی یک دستگاه شخصی است و فقط باید یک نفر از آن استفاده کند. بعد از هر بار استفاده از اپیلیدی آن را به خوبی با الکل ضدعفونی کنید. تا بعد از اپیلیدی پوست شما جوش های چرکی نزد.
  • بهترین زمانی که می توانید از اپیلیدی برای اصلاح صورت خود استفاده کنید بعد از حمام کردن است. زیرا بعد از حمام کردن پوست کمی چربی تولید می کند و مرطوب می شود و مو کمی بیشتر از سطح پوست بیرون می آید.
  • هنگامی که می خواهید از اپیلیدی استفاده کنید قبل از آن دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و با نحوه کار کردن آن به خوبی آشنا شوید.
  • در هنگام خرید دستگاه اپیلیدی به مارک آن توجه کنید و از بهترین اپیلیدی برای برداشتن موهای زائد صورت خود استفاده کنید تا به پوست صورت شما ضرری وارد نشود.


منبع: khanomland.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر