موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

روغن زالو بهتر است یا خراطین

روغن زالو بهتر است یا خراطین

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 بهمن 1400 ساعت 11:59

مقایسه خواص روغن زالو با خواص روغن خراطین

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که روغن زالو بهتر است یا روغن خراطین !  در حقیقت هر دو نقش افزایش حجم دهی به بافت ها و اندام ها را دارند اما میخواهیم بررسی کنیم که کدامشان تاثیر بیشتری را روی اندام های شما خواهند گذاشت .

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هر دو آنها یعنی هم زالو و  هم روغن خراطین از نوعی  کرم گرفته می شود اما با این نکته که نوع کرم های آنها متفاوت است . روغن زالو از کرم زالو با نام لاتین Leech و روغن خراطین از کرم خراطین به نام لاتین isenia fetida گرفته می شود . هر دو این روغن ها در صنعت پزشکی و زیبایی استفاده و کاربرد های فراوانی دارند .

مقایسه خواص روغن زالو با روغن خراطین

ابتدا میخواهیم در مورد روغن زالو صحبت کنیم :

روغن زالو

روغن زالو از زمان های قدیم در طب سنتی برای زیبایی مورد استفاده قرار می گرفته است و کاربرد اصلی این روغن امروزه برای حجیم کردن اندام ها است که شامل : لب ، گونه ، باسن ، سینه ، آلت و … استفاده می شود و با نوع طبع گرمی که این روغن دارد در ناحیه مورد استفاده باعث خونرسانی و افزایش جریان خون می شود . در طب سنتی قدیم برای استفاده از فواید و خاصیت های زالو ٰ آن را به صورت ضماد ( کرم له شده ) استفاده می کردند که با قرار گرفتن در سطح پوست به منافذ پوست نفوذ کرده و کار حجم دهی به سطح پوست را انجام می داده است.

امروزه برای کاربرد بهداشتی تر ٰ سریع تر و تاثیر گذاری بهتر به جای کرم له شده از روغن کرم زالو استفاده می شود ٰ که برای روغن گیری کرم زالو از تکه های کرم زالو استفاده می شود .

%D8%B3%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D8%B3.jpg

تهیه روغن زالو

در مقایسه خواص روغن زالو و روغن خراطین از نظر روش تهیه ، روش تهیه روغن زالو به این شکل است که از خود کرم زالو به طور مستقیم با دستگاه های تحت فشار روغن گیری می شود و با هیچ مواد افزودنی دیگری مخلوط نمی شود ( فارغ از اینکه برخی افراد از جوشاندن این کرم سخن به میان می آورند )

چگونگی تاثیر گذاری روغن زالو

روغن زالو توسط آنزیم های فعالی که درون خود دارد با ماساژ دادن بر روی ناحیه ای از پوست که مورد استفاده قرار می گیرد ٰ آنزیم های خود را در آن ناحیه آزاد می کند که با آزاد شدن آنزیم ها در آن ناحیه جریان گردشی خون و افزایش خون رسانی و در نتیجه بیشتر قرار گرفتن مواد معدنی بدن در آن ناحیه می شود که در یک دوران منظم باعث تاثیراتی چشم گیری می شود .

مشخصات ظاهری روغن زالو

رنگ روغن زالو به حالت رنگی صورتی ٰ یا قرمز کم رنگ است و نسبتا بویی ملایم و تقریبا گرمی دارد .

اگر رنگ روغن زالو تیره یا بوی نامطبوعی داشته باشد آن روغن زالو از زالو های بهداشتی و سالم تهیه نشده است که استفاده آن نه تنها تاثیر مثبتی نداشته بلکه ممکن است باعث بروز بیماری های گوناگونی شود به دلیل اینکه برای تهیه روغن زالو فقط باید از کرم های زالو ٰ آبهای شیرین گرفته شود .

خواص روغن زالو

در خواص روغن زالو با خون رسانی به سطح پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست می شود و پوست را کاملا صاف و یکنواخت می کند که این روند باعث جوان سازی پوست می شود .

از خاصیت های دیگر روغن زالو برای رفع چروک های پوستی و مویرگ های آسیب دیده است که با خون رسانی نقطه ای به ناحیه مورد استفاده از این روغن در آن ناحیه افزایش جریان خون و گرم شدن را به همراه دارد که باعث باز شدن مویرگ های گرفته شده می شود و در نتیجه با جریان داشتن خون باعث لطیف شدن و بازسازی پوست می گردد .

زمان استفاده از روغن زالو برای افراد در دوران کوتاه مدت نشان شایانی ندارد اما در مدت زمانی طولانی تاثیر قابل مشاهده ای دارد که بعد از حداقل سه ماه به نظر دیده می شود.

روغن خراطین

در طب سنتی از دوران های خیلی قدیم از روغن خراطین استفاده زیادی شده است که حتی در مورد آن در کتاب قانون در طب که نویسنده آن شیخ الرئیس ابوعلی سینا می باشد و همینطور کتاب طب سنتی طبیبان در مورد آن اشاره کرده اند و درباره این روغن نسخه های فراوانی نوشته اند .

روغن خراطین از نوعی کرم خاص به نام آیزنیا فتیدا Isenia Fetida که رنگ قرمز تیره مانندی دارند و اصالت اصلی این کرم مربوط به اروپا می باشد .

اندازه و سایز کرم خراطین میتواند چندین برابر کرم زالو باشد و رشد نسبتا بیشتری نسبت به کرم های زالو را دارند .

مقایسه مشخصات ظاهری روغن زالو با روغن خراطین

روغن خراطین اصل دارای مشخصات ویژه ای برای خود هستند :

  • رنگی به شکل قهوه ای تیره مایل به مشکی دارد .
  • درون روغن تکه های له شده کرم موجود است .
  • مقداری بوی نامطبوع و تیزی دارد .

خواص روغن خراطین

روغن خراطین به دلیل دارا بودن پروتئین های زیادی که داخل خود کرم های خراطین است  ، باعث ایجاد حجم دهی فوق العاده به ناحیه مورد استفاده می شود و همچنین روغن خراطین مواد مورد نیاز برای افزایش آن ناحیه درون خود دارد .

تهیه روغن خراطین

برای طرز تهیه روغن خراطین از یک روغن پایه استفاده می شود مانند : روغن زیتون یا کنجد به همراه کرم خشک شده یا پودر شده خراطین که نوع کرم آن آیزنیا فتیدا و نام لاتین آن isenia fetida است تهیه می شود .

مقایسه عوارض روغن زالو با روغن خراطین

از زمان های قدیم تا کنون عوارض شدیدی مشاهده نشده است ، تنها در بعضی موارد به دلیل حساسیت های پوستی و نوع طبع گرمی که این روغن ها دارند باعث ایجاد قرمزی پوست و خارش شده است و در بعضی موارد باعث ایجاد جوش های سطحی پوست شده است که بعد از چند بار استفاده از روغن زالو و روغن خراطین یا استفاده از کمپرس سرد این مشکل بهبود پیدا کرده و کاملا برطرف شده است .

کاربرد ها و فواید مشترک روغن زالو و روغن خراطین

علاوه بر مقایسه روغن زالو با روغن خراطین به شباهت های این دو نیز پرداخته شده است که عبارتند از :

  • افزایش خون رسانی
  • باز کردن مویرگ های گرفته شده
  • بازسازی پوست
  • گرم کردن سطح پوست
  • حجم دهی به اندام های مختلف بدن
  • جلوگیری از انزال زودرس در آقایان با روغن خراطین
  • افزایش هورمون تستوسترون در بانوان
  • بزرگ کردن اندام ها به صورت طولی و عرضی
  • جلوگیری از رشد کک و آکنه بر روی پوست
  • رفع چین و چروک های پوست
  • افزایش و تقویت رشد مو با روغن خراطین
  • از سوی تاثیر گزاری نیز اگر بخواهیم به بررسی  اثر و بهتری آن بپردازیم و ببینیم روغن زالو بهتر است یا روغن خراطین ؟ متوجه خواهید شد تاثیر گذاری روغن خراطین دائمی است و مانند امور دیگر : ژل ، بوتاکس و … برگشت پذیر کامل نیستند و نتیجه کاملا دائمی را دارند .
  • برطرف کننده اختلالات گردش خون
  • از بین بردن سلول های مرده سطح پوست
  • به دلیل خون رسانی و گردش خون در آقایان باعث جلوگیری کردن از انزال زودرس می شوند .
  • جلوگیری از فشار خون بالا و سکته های قلبی ، به دلیل افزایش دادن جریان گردش خون و بازکردن مویرگ های گرفته شده مانع از گرفتگی مویرگ ها شده و در نتیجه از فشار خون بالا و سکته های قلبی جلوگیری می کنند .
  • استفاده از این روغن زالو و روغن خراطین برای افرادی که دارای بیماری های گوناگونی مانند : دیابت ٰ فشار خون و … هستند ٰ هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کند و میتوانند همراه طول درمان خود از این روغن ها استفاده کنند و هیچگونه تداخلی دارویی وجود ندارد .
  • این روغن ها بخاطر طبعی گرمی که دارند از بروز بیماری های قارچی در سطح پوست جلوگیری می کنند .
  • با افزایش پیدا کردن گردش خون در بدن و فعال شدن آنزیم های غیرفعال بدن که جریان آنها کم بوده است باعث ایجاد افزایش میل جنسی می شود .

%D8%B4%D8%B3%D8%B6.jpg

تفاوت روغن زالو و روغن خراطین

  • فرق اصلی آنها در رنگ آنها است که روغن زالو به رنگ صورتی مانند است  ، اما رنگ روغن خراطين به رنگ قهوه ای تیره می باشد .
  • در مقایسه روغن زالو با روغن خراطین باید گفت برای تهیه روغن زالو از خود کرم زالو به طور مستقیم گرفته می شود اما برای تهیه روغن خراطین احتیاج به یک روغن پایه است .
  • طول تاثیر گذاری روغن زالو بعد از چند ماه تقریبا قابل مشاهده است اما تاثیر گذاری روغن خراطین در زمان کوتاهی قابل مشاهده است .
  • روغن زالو بعد از تاثیر گذاری باید به طوری استفاده شود که هر چند وقت یکبار استفاده آن تکرار شود به معنی قابل بازگشت به تدریج بوده اما تاثیرات روغن خراطین تا سالها درون بدن قابل مشاهده است .
  • تفاوت روغن زالو و روغن خراطین  در مورد بعدی این است که در روغن زالو فقط آنزیم های سطح پوست فعال می شود اما در روغن خراطین به دلیل داشتن پروتئین های فراوان همراه خود به غیر از حجم دهی باعث چاقی در ناحیه مورد استفاده می شود .
  • برای تهیه کرم زالو به دلیل اینکه استفاده مستقیم از خود کرم زالو برای مصارف زالو درمانی استفاده می شود ٰ عملاً برای روغن گیری توجیحی ندارد و به همین دلیل از لحاظ قیمت و نوع کیفیت توجه ای را به خود اختصاص نداده است و عموم مردم برای تاثیر گذاری بهتر و به دلیل قیمت مناسب تر از روغن خراطین استفاده می کنند .
  • برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن در روغن خراطین میتوان از طریق رنگ پی برد اما در روغن زالو خیر !

برخی تفاوت های نا آشکار روغن خراطین با روغن زالو

  • روغن زالو تنها بخاطر فعال سازی آنزیم ها  ، بیشتر برای خانمها تاثیری مثبتی داشته اما در استفاده از روغن خراطین تفاوتی برای استفاده در بانوان و آقایان وجود ندارد .
  • روغن خراطین به دلیل داشتن ماده هایی به نام هیرودین ، الانتئین و … باعث ایجاد افزایش زمان نعوظ می شود که تاثیر زیادی در روابط جنسی دارد .
  • دیگر تفاوت روغن زالو و روغن خراطین روغن زالو بیشتر برای مصارف پوست استفاده می شود اما در مقایسه روغن زالو با روغن خراطین در می یابیم خراطین مصارف دیگری مانند تقویت ریشه مو و پرپشت کننده مو ها نیز دارد  .
  • کرم زالو به دلیل رشد در محیط های آبی و سطحی پوست ها فقط دارای چند نوع آنزیم می باشد اما کرم خراطین به دلیل رشد در محیط خاکی دارای آنزیم های فراوان به همراه پروتئین ها و ترکیبات معدنی زیادی می باشد که تاثیر گذاری این موارد در روغن گیری این کرم ها و استفاده از روغن آن توجه زیادی دارد .
  • در مقایسه روغن زالو با روغن خراطین در می یابیم غلظت روغن خراطین نسبت به روغن زالو به دلیل دارا بودن از تکه های خود خراطین ( لرد خراطین یا همان دٌرد) بیشتر است .

نتیجه گیری نهایی درباره محصول موثر تر :

اگر بخواهید تفاوت روغن زالو و روغن خراطین را بدانید و متوجه شوید و بطور کامل درک کنید روغن زالو بهتر است یا روغن خراطین باید شخصی را که آنها را تجربه کرده است را بیابید و از آن اثرات را جویا شوید . ر برای استفاده جهت حجیم شدن بزرگ شدن و ماندگاری طولانی عضلات و اندام ها و تاثیر گذاری زودتر و استفاده نکردن از مواد شیمیایی و جراحی پزشکی میتوان گفت که روغن خراطین تاثیر خیلی بهتری نسبت به روغن زالو را دارا می باشد .

بروز رسانی ۱۳۹۹/۰۸/۰۳


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: royka.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر