موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

چگونه وکس را از روی ابرو پاک کنیم

چگونه وکس را از روی ابرو پاک کنیم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 25 اسفند 1400 ساعت 17:27

داشتن ابروهایی تمیز و بدون مو های زائد در اطراف آن، برای تمامی بانوان بسیار با اهمیت است و به شدت در ظاهر آنها تاثیر مثبت می گذارد. ابرو های پاکیزه و تمیز و بدون مو های زائد در اطراف آن چهره بانوان را شاداب تر، سرزنده تر و حتی جوان تر نشان می دهد. اگرچه معمولا تصور می شود پوست صورت مو های زائد ندارد، یا کمتر از سایر نقاط بدن مو های زائد دارد. اما این تصور کاملا اشتباه است! پوست صورت اگرچه مو های زائد نازک تر و بی رنگ تری دارد اما در واقع پوست صورت دارای منافذ مو های زائد بسیار زیادی است و تراکم مو های ائد در پوست صورت بیشتر از سایر نقاط بدن است. درنتیجه پوست صورت هم یکی از قسمت های بدن است که به اپیلاسیون و رفع مو های زائد نیاز دارد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مهم ترین قسمتی که تمیزی و عاری بودن آن از مو های زائد مورد توجه قرار می گیرد، اطراف ابرو است. هرچقدر پیشانی و پوست اطراف ابرو از موهای زائد عاری تر باشد، ابرو زیبا تر و منظم تر به نظر می رسد. و در نتیجه این امر صورت شاداب تر و زیبا تر خواهد شد.

یکی از بهترین روش های تمیز کردن ابرو برای بانوان استفاده از وکس و موم است. وکس و موم می تواند هر چند سمت خطوط ابرو ها را به خوبی عاری از مو های زائد کنند. اما یکی از چالش های مهمی که برای استفاده از وکس و موم برای اپیلاسیون پوست دور ابرو وجود دارد، پاک کردن وکس و موم از مو های ابرو است که ممکن است سهوا اتفاق بیفتد.

برای پاک کردن موم و وکس از ابرو روش های مختلفی وجود دارد. پاک کردن با روش های غیر اصولی می تواند باعث ریزش مو های ابرو شود که تصور این موضوع برا یهمه ناگوار است. اما روش های مناسبی هم برای پاک کردن وکس از ابو وچود دارد که در ادامه مطلب هر یک از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • استفاده از محلول پاک کننده وکس، برای پاک کردن وکس از ابرو

یکی از بهترین و منطقی ترین روش ها برای پاک کردن وکس و موم از ابرو استفاده از محلول پاک کننده موم اپیلاسیون است. این نوع محلول ها صرفا جهت حل کردن موم و وکس در خود فرموله شده اند. در نتیجه با آغشته کردن پنبه به آن ها و کشیدن آن بر پوست ابرو می توانید به راحتی تمام آثار به جای مانده از موم و وکس را از ابروی خود پاک کنید. این نوع محلول ها هیچ گونه آسیبی به پوست و مو های ابرو نخواهند زد و بدون هیچ گونه فشار یا کشیدگی مواد چسبنده را از روی ابرو پاک خواهند کرد.

  • استفاده از روغن پاک کننده وکس، برای پاک کردن وکس از ابرو

راه دوم برای پاک کردن مواد چسبنده مو و وکس از ابرو استفاه از روغن مخصوص پاک کننده وکس است. این گونه از روغن ها مخصوص این کار طراحی شده اند و آسیبی به پوست و مو های ابرو نخواهند زد. برای استفاده از آنها فقط کافی است پنبه را به روغن پاک کننده موم آغشته کنید و آن را به آرامی روی پوست ابرو بکشید.

  • استفاده از یخ برای پاک کردن وکس از ابرو

یکی از روش های خانگی که برای پاک کردن وکس از ابرو استفاده می شود استفاده از یخ است. در این روش یخ را بر روی پوست ابرو نگه می دارند تا بقایای موم به جا مانده بر روی پوست منجمد شود و سپس آن ها را از روی پوست جدا می کنند. این روش دارای بازدهی کمی است و معمولا با استفاده از آن موفق نخواهید شد تمام موم های بجا مانده درون مو های ابرو را از آن پاک کنید. همچنین استفاده از این روش ممکن است باعث تحریک سینوس های درون سر و سردرد شود.

  • استفاده از آب جوش و حوله برای پاک کردن وکس از ابرو

یکی دیگر از روش های سنتی برای پاک کردن وکس از ابرو آب جوش و حوله است! در این روش حوله را به آب جوش آغشته کرده و بر روی ابرو می کشند. از آن جایی که آب خاصیت حل کنندگی موم در خود را ندارد، باعث می شود نیاز باشد این کار بارها تکرار شود؛ این روش علاوه بر کارایی پایین و کاملا تمیز نکردن موم از داخل تار های ابرو، باعث کشیدگی پوست قسمت پیشانی نیز خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر