موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

محاسبه کالری دوچرخه سواری

محاسبه کالری دوچرخه سواری

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 15 مهر 1400 ساعت 19:38

دوچرخه سواری و سوزاندن کالری امکان پذیر است اما اینکه کالری 1 ساعت دوچرخه سواری که سوزانده میشود چقدر است و پاسخ به این پرسش که کالری سوزی با دوچرخه سواری آیا امکان پذیر است یا خیر را در باچرخ به شما میگوییم. توجه داشته باشید گفتن یک عدد کار راحتی است اما به دست آوردن همان عدد کار سختی است زیرا سوزاندن کالری با دوچرخه سواری و در واقع به دست آوردن تناسب اندام دارای عوامل تاثیر گذار مختلفی است که باید با آنها آشنا باشید و همینطور نوع دوچرخه سواری که انجام میدهید نیز بر عدد کالری از دست رفته میتواند موثر باشد، در واقع ممکن است در یک تور دوچرخه سواری شرکت کرده باشید و یا در یک مسابقه دوچرخه سواری که برای هر کدام از آنها عدد مختلفی از سوزاندن کالری را میتوان عنوان کرد. بنابراین در ادامه با شرایط مختلف دوچرخه سواری و لاغری آشنا خواهید شد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دوچرخه سواری و سوزاندن کالری

یک سری معادلات هستند که با استفاده از آنها میتوان به مقدار کالری سوزانده شده پی برد، در کنار آنها بسیاری از ساعت های ورزشی و دستگاه های دیجیتالی نیز وجود دارند که این عدد را به شما خواهند گفت اما بهتر است بدانید دستگاه های دیجیتالی که بیشتر افراد از آنها استفاده میکنند آنقدرها هم که فکر میکنند دقیق نیستند بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید به آن تکیه کنید.

به جدول زیر نگاه کنید، این جدول به صورت حدودی میزان کالری سوزانده شده به ازای هر ساعت رکاب زدن را بر اساس وزن دوچرخه سوار مشخص کرده است.

burn-calories-with-cycling.jpg

محاسبه کالری چقدر مهم است؟

اینکه آیا کالری ها با هم برابر هستند یا خیر سالهای متمادی است که در میان دانشمندان مورد بحث است، برخی میگویند کالری، کالری است و مهم نیست از کجا آمده است بنابراین محاسبه آن اهمیت ندارد و باید از رژیم غذایی برای تناسب اندام استفاده کرد و برخی دیگر به این موضوع اعتقاد دارند که نوع کالری جذب شده بر اساس مواد غذایی مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از ورزش و دوچرخه سواری برای سوزاندن آن استفاده کرد.

اگر شما 100 کالری مصرف کنید، بین 25 تا 30 درصد آن صرف گرمای بدن و هضم مواد غذایی خواهد شد و باید به فکر مصرف باقی مانده آن باشید، اگر اهل ورزش هستید روزانه حداقل 1 ساعت دوچرخه سواری  میتواند خوب باشد، شرکت در تور دوچرخه سواری که معمولاً در زمان های تعطیلی و آخر هفته ها برگزار میشود نیز میتواند گزینه خوبی باشد، این تورها به خصوص برای افراد تهرانی که در شهر آلوده زندگی میکنند از اهمیت بیشتری برخوردار است تا به جای دوچرخه سواری شهری و وارد کردن کلی سم به داخل بدن، آخر هفته ها در تور دوچرخه سواری تهران شرکت کنند و بتوانند علاوه بر لذت بردن از طبیعتِ اطراف شهر، کالری سوزانده و به تناسب اندام برسند. توجه داشته باشید تور دوچرخه سواری تهران و یا شهرهای مختلف باید به صورت مسئولانه برگزار گردد.

ساعت ورزشی و محاسبه کالری

بیشتر وسایل دیجیتالی و ساعت های ورزشی و حتی اپلیکیشن های موبایل میزان کالری سوزانده شده را به شما اطلاع میدهند اما اطلاعات آنها معمولاً با واقعیت تا 20 درصد فاصله دارد. آیا از علت آن خبر دارید؟ و اصلاً میدانید این مشکل برای افرادی که پیاده روی میکنند وجود ندارد؟! علت اینکه در هنگام رکاب زدن، میزان کالری سوزانده شده با واقعیت کمی متفاوت است و نباید زیاد به آن اتکا کرد این است که شما وقتی در سرازیری هستید کالری یا مصرف نخواهید کرد و یا مقدار آن بسیار کم خواهد بود اما در این حالت نیز همچنان دستگاه در حال محاسبه مصرف کالری است چون سرعت شما با سرعت دوچرخه تطابق دارد.

عامل دیگری که در دستگاه های دیجیتالی محاسبه نمیشود موارد آیرودینامیکی است، در واقع سرعت باد که بر رکاب زدن شما تاثیر گذار است و باعث تلاش بیشتر شما و در نتیجه سوزاندن بیشتر کالری میشود محاسبه نخواهد شد. حتی نوع لباس دوچرخه سوار، عرض لاستیک دوچرخه و سطح جاده نیز میتوانند در سوزاندن کالری تاثیرگذار باشند.

اگر در خصوص عرض لاستیک های دوچرخه اطلاعاتی ندارید میتوانید به پُست سایز دوچرخه را با سایز لاستیک دوچرخه اشتباه نگیرید مراجعه کنید.

نوع رژیم غذایی و مصرف غذا و نوشیدنی قبل از رکاب زدن نیز در کالری و تناسب اندام تاثیر گذار است بنابراین در هنگام شرکت در تور دوچرخه سواری نیز به فکر مواد غذایی که مصرف میکنید باشید و در نظر داشته باشید که زیاد به ساعت ورزشی و اپلیکیشن ها اتکا نکنید، این دستگاه ها معمولاً باعث انگیزه افراد میشوند بنابراین استفاده از آنها نیز منعی ندارد.

کپی‌برداری از تمام یا بخشی از مطالب باچرخ، حتی با ذکر منبع، بدون کسب اجازه، ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر