موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

لاغری با سلفون

لاغری با سلفون

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 30 اردیبهشت 1400 ساعت 16:50

حتما در مورد باند پیچ کردن بدن برای لاغری، چربی سوزی، دفع سموم و رفع سلولیت، چیزهایی شنیده اید. این روش معمولا تغییراتی موقتی در ظاهر بدن شما ایجاد می کنند که نمی توان آن را در اثر چربی سوزی دانست. مراکز ماساژ و اسپا نیز این روش را برای ریلکس کردن و بهبود وضعیت ظاهری بدن به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. در این میان، روشی خانگی رواج پیدا کرده است که از آن با عنوان لاغری شکم و پهلو با سلفون نام می برند. اما آیا این روش حقیقتا موثر است؟

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از آنجا که پوشیدن گن و کمربندهای لاغری کمی زجر آور بوده و عوارضی را برای بدن به همراه دارند، بسیاری از مردم به سمت استفاده از باندهای لاستیکی و مخصوصا سلفون برای لاغری شکم و پهلو روی آورده اند. این روش در حقیقت نسخه ارزان و خانگی باندهایی است که طی چند دهه گذشته در مراکز لاغری و اسپا، برای فرم دادن به قسمت های مخالف بدن و رفع سلولیت استفاده می شود. این مراکز، باندهایی را به رزماری، خاک رس، عسل، شکلات، کره، اکالیپتوس و سایر مواد طبیعی آغشته کرده و آن را به عنوان راه حلی برای لاغری موضعی به مراجعه کننده گان پیشنهاد می کنند (که البته اثر بخشی آن جای سوالات فراوان دارد).

لطفا توجه داشته باشید که معرفی این روش توسط ریموژ به معنای تایید تاثیرات ادعا شده برای آن نیست. متخصصان عوارض زیادی را برای لاغری شکم و پهلو با سلفون محتمل می دانند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. هدف از این مقاله، آشنایی بیشتر شما با این روش و ادعاهای پیرامون آن است. برای لاغری شکم به روشی اصولی و پایدار، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

02.gifآیا لاغری شکم و پهلو با سلفون امکان پذیر است؟

باندهای لاستیکی و سلفون موجب افزایش تعریق در شما می شوند، اما تاثیر چندانی بر آب کردن چربی های انباشته در ناحیه شکم و پهلو ندارند. لاغری شکم و پهلو تنها از طریق تمرینات ورزشی و کاهش کالری مصرفی امکان پذیر است. ممکن است باند پیچ کردن شکم با سلفون موجب تغییر ظاهر این ناحیه از بدن، و یا کاهش جزئی در وزن شما شود، اما این تغییرات تنها به دلیل افزایش شدید تعریق شما در هنگام استفاده از آن است.

نحوه استفاده از سلفون برای لاغری شکم و پهلو چگونه است؟

همانطور که می دانید، چربی های ناحیه شکم و پهلو بسیار سرسخت هستند؛ پس بسیاری از افراد برای آب کردن آنها به سراغ روش های میان بر، از جمله استفاده از سلفون، می آیند. استفاده از سلفون برای این منظور بسیار راحت بوده و در خانه قابل انجام است. کافی از چند رول سلفون از سوپرمارکت محله خریداری کنید. در صورت تمایل می توانید از پد های حرارتی لاغری ، مثل پد نعناع و …، که در داروخانه ها به فروش می رسند نیز استفاده کنید.

پدهای حرارتی را طبق دستور روی جعبه آماده کرده و آن ها روی شکم و پهلوهای خود قرار دهید. سپس دو تا سه دور سلفون روی این ناحیه بپیچید و 45 تا 50 دقیقه صبر کنید. این روش را 4 تا 5 روز در هفته تکرار کنید.

سلفون را خیلی سفت نپیچید. پس از بستن سلفون، یک تی شرت، و شلوار گشاد روی ان بپوشید. اگر احساس کردید که آن را شل پیچیده اید، می توانید یک باند کشی معمولی را روی آن پبپیچید تا بصورت ثابت در سر جای خود قرار بگیرد.

نحوه عملکرد این روش چیست؟

طرفداران استفاده از سلفون، و بطور کلی کمربندهای لاغری، ادعا می کنند که این روش، موجب افزایش گردش خون و حرارت بدن در نواحی شکم و پهلو شده و این دو عامل باعث چربی سوزی موضعی می شوند. آنها همچنین ادعا می کنندکه این روش ها سلولیت های پوست را از بین برده، ظاهر پوست را بهبود داده، و عضلات شکم را محکم و سفت می کنند. از دیدگاه طرفداران کمربندهای لاغری، برای کسب این نتایج باید از کرم های موضعی مخصوص نیز استفاده نمود.

البته همانطور که در بالا نیز اشاره شد، بستن شکم با سلفون، ریشه در روش های باند پیچی بدن با باند های مخصوص و مواد طبیعی دارد که در مراکز اسپا و لاغری ترویج می شوند. به گفته این مراکز، باند پیچی بدن با این مواد طبیعی، موجب ریلکس شدن و کاهش استرس شده و باعث لاغری موقت می گردد. این باندهای طبیعی همچنین باعث دفع سمومی مانند جیوه و سرب از بدن می شود. بعلاوه این باندها موجب تسریع در چربی سوزی و کاهش سلولیت های پوست در ناحیه باسن و ران خواهد شد. مواد طبیعی استفاده شده در این باندها می توانند منافذ پوست را پاک کرده و ظاهر پوست را بهبود ببخشند.

gif04.gifآیا می توان در هنگام ورزش کردن از سلفون استفاده کرد؟

بسیاری از ورزشکاران، بدنسازان و مدل ها، برای افزایش تعریق و کاهش وزن آبی بدن خود، در هنگام ورزش کردن از باندهای لاستیکی استفاده می کنند. استفاده از سلفون یا باندهای لاستیکی موجب ایجاد ناحیه ای مرطوب در اطراف شکم و پهلو ها می شود. این ناحیه مرطوب در هنگام ورزش کردن به شدت داغ شده و افزایش تعریق و کاهش وزن آبی بدن را در پی دارد. از دست دادن آب بدن موجب کاهش وزن موقتی (مثلا برای وزن کشی مسابقات) و لاغری موقتی (مثلا برای عکاسی مدلینگ) خواهد شد. البته تغییرات موقتی صورت گرفته، به محض آبرسانی مناسب به بدن، به حالت اولیه باز خواهد گشت.

برخی از طرفداران روش لاغری شکم و پهلو با سلفون یا کمربندهای لاغری ادعا می کنند که استفاده از این روش ها در هنگام ورزش کردن، موجب افزایش حرارت کلی و بالا رفتن سطح متابولیسم بدن خواهد شد.

توجه داشته باشید که بستن سلفون و یا باندهای لاستیکی به دور شکم و پهلو، ممکن است دایره حرکتی کمر و ستون فقرات شما را محدود کرده و موجب آسیب دیدن شما در هنگام ورزش شود. همچنین از دست دادن آب بدن نیز، علاوه بر کاهش کیفیت ورزش، خطراتی را برای سلامت شما به دنبال خواهد داشت.

آیا لاغری موضعی امکان پذیر است؟

لاغری موضعی یعنی هدف قرار دادن قسمت خاصی از بدن برای کاهش وزن. از نظر متخصصان، این موضوع افسانه ای بیش نیست! متخصصان معتقدند که اگر تمرینات ورزشی خود را بر ناحیه ای خاص متمرکز کرده و حتی آن را با سلفون یا باندهای لاستیکی باندپیچی کنید، باز هم نمی توانید لاغری در آن ناحیه خاص را تسریع نمایید. بدن همیشه به طور کلی وزن کم می کند. به عقیده این متخصصان، بستن باندهای لاستیکی یا سلفون به دور شکم، حتی اگر تاثیر گذار هم باشد، بر روی کل بدن تاثیر خود را نشان خواهد داد؛ و نه فقط ناحیه ای خاص!

dehydration-weakness-workout.jpg

عوارض لاغری شکم و پهلو با سلفون

کاهش وزن موقتی

وزنی که در اثر استفاده از سلفون از دست می دهید، وزن آب بدن شما بوده و این کاهش وزن بسیار موقتی است.

از دست دادن آب بدن

افزایش شدید تعریق در هنگام استفاده از سلفون، موجب از دست رفتن آب بدن شما می شود. وقتی بدن آب خود را از دست می دهد، تعادل ترکیبات شیمیایی خون بهم می ریزد، حجم کلی خون بدن کاهش می یابد، و اکسیژن رسانی به سلول ها با اختلال مواجه می شود. در هنگام از دست رفتن شدید آب بدن ممکن است با عوارضی مانند سرگیجه، ضعف، گیجی، فرو رفتن به حالت کما و حتی مرگ مواجه شوید.

اگر فرد دچار بیمارهایی هایی از قبیل مشکلات قلبی باشد، این از دست رفتن آب بدن بسیار برای او خطرناک تر است. کاهش سطح آب بدن موجب کاهش حجم کلی خون و افزایش غلظت آن خواهد شد؛ و در نتیجه کار قلب برای پمپاژ و حفظ سطح فشار خون دشوارتر خواهد شد.

اگر سلفون به صورت سفت دور بدن پیچیده شده باشد، گردش خون دچار مشکل شده و ارگان های اصلی بدن تحت فشار قرار می گیرند. همچنین کاهش آب بدن موجب بر هم خوردن تعادل الکترولیت در بدن می شود، که این موضوع موجب گرفتگی عضلانی و آریتمی قلبی در افراد مستعد خواهد شد.

مواد شیمیایی خطرناک

عوارض ناشی از سلفون به از دست رفتن آب بدن محدود نمی شود؛ بلکه موادی مانند پلی وینیل کلراید موجود در سلفون نیز تاثیرات خطرناکی بر بدن شما خواهد داشت. ترکیبات متساعد شده از این ماده، ممکن است طحال، کلیه ها و حتی استخوان ها را تحت تاثیر قرار دهد. پلی وینیل کلراید حتی موجب سرطان نیز می گردد.

برخی از باندهای لاستیکی حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی خطرناک دیگر نیز هستند. مثلا در صورت وجود ترکیبات آلومینیوم، این باند ها ممکن است موجب افزایش احتمال بروز بیماری آلزلیمر شوند. بروز واکنش های آلرژیک ناشی از تماس با مواد شیمیایی نیز در بدن برخی از افراد محتمل است.

عوارض دیگر

استفاده طولانی مدت از سلفون برای لاغری شکم و پهلو ممکن است موجب بیماری هایپرترمی، و در نتیجه حالاتی مانند سرگیجه، تهوع، اختلالات فکری، توقف تعریق و حتی از حال رفتن، شود. تمام این حالات، ارگان های حیاتی و مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. بعلاوه بستن سلفون ممکن است از طریق تحت فشار قرار دادن، و حتی جابجا کردن ارگان های بدن، موجب مشکلات اساسی در سلامت فرد شود.

01.gifنتیجه گیری

لاغری شکم و پهلو با سلفون یک روش معتبر و تاثیرگذار نیست. به جای استفاده از این روش های میانبر و کم اثر، تلاش خود را بر یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم متمرکز کنید. وزنی که در هنگام استفاده از سلفون از دست می دهید، تنها وزن آب بدن شما بوده و پس از آبرسانی، مجددا بازخواهد گشت.

برای لاغری اصولی، از یک رژیم غذایی مناسب شامل ماهی، تخم مرغ، مغزهای خوراکی، میوه، سبزیجات و پروتئین های سالم، پیروی کنید. همچنین برای لاغری می بایست از خوردن میان وعده های شیرین و چرب اجتناب کنید. وعده های غذایی خود را کوچک کرده و تعداد آن ها را افزایش دهید تا در تمام طول روز، انرژی داشته و احساس سیری کنید.

همچنین برای لاغری صحیح می بایست تمرینات ورزشی را به برنامه زندگی خود اضافه کنید. مثلا به جای آسانسور از پله استفاده کرده و یا بعد از شام خوردن کمی قدم بزنید. پس از این افزایش فعالیت، قادر خواهید بود تا تمرینات منظم و حرفه ای ورزشی را کم کم به برنامه زندگی خود اضافه کنید. میزان کالری دریافتی بدن خود را دنبال کنید، و اگر بیماری خاصی دارید، با پزشک خود در مورد روش های صحیح لاغری مشورت کنید.

برای آشنایی بیشتر با روش های اصولی لاغری، این مقاله را مطالعه فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.rimoj.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر