موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 02 اسفند 1400 ساعت 10:12

1-min-11.jpg

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای همه ما پیش آمده که در برهه ای از زمان با ریزش مو روبرو شده ایم. مو که همواره به عنوان یکی از مهمترین عناصر زیبایی شناخته می شود پس از مواجهه با مشکل باید بلافاصله درمان شود. یکی از روش هایی که در طی چندین سال گذشته توانسته به راحتی نشان تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را بدست آورد و افراد را به خواسته شان برساند مزوتراپی مو می باشد. در این روش پزشکان تلاش می کنند تا ویتامین ها، مواد مغذی و پروتئین های لازم برای تحریک ریشه های مو را به فولیکول های مو رسانده و موهایی پرپشت و زیبا را برای افراد فراهم آورد. اما نکته اینجاست که آیا مراقبت های بعد از مزوتراپی مو از اهمیت بالایی برخوردار است؟ چه اقداماتی در این راستا باید صورت گیرد؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

در وهله اول باید بدانید که مزوتراپی جزء سریعترین روش های درمان ریزش مو به حساب می آید و با توجه به مقرون به صرفه بودن و البته عدم بروز هیچگونه واکنش و عوارض باعث شده تا در طی چندین سال گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نماید. مراقبت های بعد از مزوتراپی به عقیده پزشکان نیز به عنوان بخشی از روند درمانی شناخته می شود و عدم رعایت آنها میتواند افراد را از رسیدن به نتیجه دلخواه بازدارد. از همین رو توصیه می شود که حتما پس از تزریق از گذاشتن کلاه های تنگ بر روی سر خودداری  نمائید و اجازه دهید سر و موهایتان در معرض هوای آزاد قرار گیرد. هر چند مراقبت های ویژه دیگری وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

3-min-9.jpg

مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

همانطور که گفته شد رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی مو از جمله مهمترین اقداماتی است که افراد پس از تزریق مواد و محلول مزوتراپی باید به آن بپردازند. از همین رو توصیه می شود که حتما به موارد زیر توجه داشته باشند:

  • از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز نمائید.
  • از قرار دادن کلاه تنگ بر روی سر خودداری کنید.
  • از رفتن به حمام به مدت ۲۴ ساعت خودداری نمائید.
  • تا زمانی که دوران بهبود شما پایان نیافته به سراغ استفاده از سشوار، رنگ کردن و فرکردن مو نریود.
  • ماساژ دادن سر پس از تزریق مواد میتواند نتیجه ای مطلوب با خود به همراه داشته باشد.
  • برای دریافت نتیجه بهتر حتما مراحل درمانی را به انتها برسانید.

ریزش مو بعد از مزوتراپی

وقتی صحبت از مزوتراپی مو می شود تمامی افراد این تصور را در ذهن دارند که ریشه موهایشان تقویت شده و در مدت زمانی کوتاه از موهایی پرپشت، زیبا و البته نرم بهره مند خواهند شد. هر چند این باور تا حدود زیادی درست می باشد اما باید بدانید که پس از تزریق مواد مزوتراپی افراد به مدت یک الی دو هفته؛ شاهد ریزش موهای خود خواهند بود و حتی ممکن است از ادامه روند درمان نیز منصرف شوند. اما باید بدانید که این چرخه کاملا طبیعی بوده و بدن در ابتدا به محلول وارد شده واکنش نشان میدهد و این واکنش به صورت ریزش مو بروز پیدا می کند اما در مدت زمانی کوتاه سازگاری مناسبی با بدن پیدا کرده و با تقویت ریشه مو، رشد موها را با خود به همراه خواهد داشت.

4-min-4.jpg

رشد مو بعد از مزوتراپی

ریزش مو بعد از مزوتراپی یکی از شایع ترین و طبیعی ترین فرآیندی است که رخ می دهد. اما باید بدانید که این مسئله تنها به مدت چند روز بوده و پس از آن همه چیز به روال عادی برمیگردد. در واقع ریشه مو برای تقویت و سازگار شدن با مواد تزریق شده به آن به زمان نیاز دارد که در این مدت به خواسته خود رسیده و در نهایت رشد موها را در طی یک ماهه اول درمان به افراد هدیه می دهد. هر چند که برای دریافت نتیجه بهتر باید تمامی جلسات درمانی طی شود. اما پس از هر جلسه درمانی شاهد افزایش رشد موها خواهیم شد.

2-min-11.jpg

منبع: کلینیک زیبایی روژا

Tags : تجربه مزوتراپی موعکس قبل و بعد مزوتراپی مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر