سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

فواید و مضرات موم عربی

فواید و مضرات موم عربی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 اسفند 1400 ساعت 15:19

همانطور که می دانید روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن وجود دارد. هر کدام از این روش ها معایب و مزایا خود را دارند اما امروزه موم عربی بسیار سر و صدا کرده است. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که برای شما سوالاتی در این باره به وجود آمده است و می خواهید با معایب و مزایاف روش استفاده از آن و همین طور ساخت موم عربی خانگی آشنا شوید و بدانید که تبلیغاتی که در این باره می شود صحت دارد یا خیر با مقاله آموزشگاه آرایشگری مردانه هیر آکادمی همراه شوید تا هر آنچه که لازم است در باره موم عربی بدانید آگاه شوید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

موم عربی

موم عربی بر خلاف موم های دیگر که نیاز به گرم کردن و حرارت دیدن دارند، به صورت سرد قابل استفاده است. شما می توانیند این موم رو با ورز دادن دستتان آماده مصرف کنید. در واقع موم عربی جزو دسته های موم سرد است. مزیت دیگری که این موم نسبت به موم های دیگر دارد این است که نیاز به پد و پارچه نداشته و زمانی که روی پوست مالیده می شود به صورت یه لایه نازک درآمده که گفته شده به راحتی کنده می شود. گفته شده که موم عربی به خاطر این موضوع که ساخته شده از مواد طبیعی بوده و نیاز به حرارت ندارد بسیار پرطرفدار است.
موم عربیبه چند نام دیگر نیز معروف است، از جمله آنها میتوان به موم عسل، موم سرد، موم پر، صمغ عربی و موم جدید اشاره کرد.

%D8%B5%D9%85%D8%BA-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C.jpg

صمغ عربی

ویژگی موم عربی

موم عربی چسبندگی طبیعی داشته و به راحتی روی پوست می چسبد. استفاده از آن راحت بوده و پس از استفاده موها نازک تر می شوند. همچنین شستن و پاک کردن این موم از سطح پوست بسیار آسان خواهد بود. موم عربی داخل ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و محبوبیت خاصی پیدا نموده است. در بسیار از مراکز زیبایی و آموزشگاه آرایشگری مردانه از این نوع موم استفاده می شود.
لازم است که درباره موم سرد عربی این نکته رابدانید که این موم بعد از هر بار آماده سازی فقط قابل استفاده برای یک نفر است و برای شخص دیگر باید از موم آماده دیگری استفاده کرد. رعایت این نکته برای حفظ بهداشت فردی استفاده کننده می باشد. گفته شده که به علت استفاده از مواد طبیعی در این موم هنوز گزارشی درباره حساسیت یا مشکل پوستی گزارش نشده است. این مسئله دقیقا یکی از برتری های موم های طبیعی و ارگانیک نسبت به موم های شیمیایی و خارجی است. زیرا مصرف کننده بدون نگرانی از عوارض احتمالی از این نوع مو زدایی بهره می برند.

مزایا موم عربی

  • به سادگی این صمغ را می توان به موم تبدیل کرد و به راحتی استفاده کرد.
  • به دلیل طبیعی بودن این ماده از حساسیت های پوستی جلوگیری می شود.
  • برای اپلاسیون تمام نواحی بدن قابل استفاده است.
  • در صورت استفاده مکرر از این ماده موهای زائد نازک تر و نرم تر و ظریف تر میشوند.
  • اپلاسیون با صمغ از لحاظ اقتصادی بسیار ارزان و سریع تر است.
  • در این روش اپیلاسیون ماندگاری بیشتر است و موهای زائد برای رشد مجدد زمانی بین ۳ تا ۸ هفته زمان لازم دارند.
  • یکی دیگراز مزایای این موم خنک بودن آن است. موم عربی به علت خنک بودن باعث پیری پوست نمی شود وحتی میتوان آن را به بهترین عامل در ورزش و ماساژِ پوست و عضلات صورت و بدن نیز معرفی کرد

temps_pour_soi_epilation_cire_femme-homme_2-min_5.jpg

طرز استفاده موم عربی

معایب موم عربی

مصرف خوراکی و یا تنفسی باعث ایجاد حساسیت می‌شود و نباید بیش از ۳-۲ هفته مصرف شود. افرادی که به گیاه آلرژی دارند و همچنین در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن احتراز نمایند.
یکی دیگر از معاب آن این است که به پوست می چسبد و در صورت استفاده غیر حرفه ای نتیجه حرفه ای نخواهید گرفت و احتیاج است که یک محل را چندین بار از موم استفاده کنید تا نتیجه بگیرید و همین امر سبب می شود که پوستتان تحریک شود.
برای نتیجه خوب باید که از مواد با کیفیت استفاده کنید گول تبلیغات ارزان را نخورده و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

ساخت موم عربی

برای ساختن موم کاربردی در اپیلاسیون عربی شما به یک فنجان شکر (سفید یا قهوه ای فرقی ندارد)، ۲قاشق غذاخوری آب، ۱/۵ قاشق غذاخوری آبلیمو، نمک در صورت دلخواه به میزان یک قاشق چایخوری، قاشق چوبی و یک عدد ماهیتابه احتیاج دارید. برای درست کردن موم مناسب اپیلاسیون عربی باید تمامی مواد فوق الذکر را داخل ماهیتابه ریخته و به مدت ۸ دقیقه روی یک شعله ملایم اجاق قرار بدهید و با استفاده از قاشق چوبی مواد را خوب باهم بزنید، آنقدر ادامه دهید تا شکر کاملا ذوب و رنگ مواد ترکیبی طلایی مایل به قهوه ای شود.
بعد از گذشت زمان و شکل گرفتن موم آن را از روی اجاق برداشته و اجازه دهید تا کاملا موم شما خنک شود. اگر موم تهیه شده بیشتر از میزان مصرفتان است، اضافی آن را داخل یخچال و به کمک یک کیسه پلاستیکی برای مصارف بعدی نگه داری کنید. فقط زمانی که موم را از یخچال خارج کردید قبل از مصرف ۱۰ثانیه آن را داخل ماکروویو حرارت دهید.

طرز استفاده از موم عربی

برای پاکسازی موها با استفاده از این موم، یک مقدار کم از آن را در جهت خلاف رشد موها روی پوست تان بمالید. برای انجام اپیلاسیون عربی ایتدا باید کمی صبر کنید و سپس با یک حرکت موها را به کمک موم از سطح پوست پاکسازی کنید.

قیمت موم عربی

این گونه محصولات را می توان با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی در بازار یافت؛ مهم است که محصولاتی مانند موم که مرتبط با پوست بدنتان هستند را از بهترین و باکیفیت ترین نوع تهیه کنید، یا اگر برای انجام مو زدایی به آرایشگاه ها مراجعه می کنید اطمینان حاصل کنید که از موم عربی با کیفیت استفاده می کنند. قیمت صمغ عربی چقدر است؟ شما می توانید ۵۰۰ گرمی این موم سرد را در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بیابید. برای خرید این صمغ می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری از عطاری ها و یا داروخانه ها تهیه بفرمایید.

تفاوت موم عربی با موم معمولی

همانطور که گفتیم از بهترین و به صرفه ترین روش ها برای مو زدایی اپیلاسیون با استفاده از موم است. حال بهتر است از موم معمولی برای مو زدایی استفاده کنیم و یا موم معمولی؟ از بارزترین تفاوت های میان موم عربی با موم معمولی قابلیت سرد استفاده کردن از صمغ عربی است. شما می توانید این صمغ را به صورت سرد تهیه کنید، با دستانتان آن را کمی وز دهید و سپس در ناحیه موردنظر استفاده کنید. استفاده از موم عربی نسبت به موم معمولی ساده تر و سریع تر است؛ خود فرد نیز بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه می تواند فرایند اپیلاسیون را انجام دهد. برای استفاده از این موم به هیچ پارچه و پدی احتیاج نیست. انواع مختلف عصاره های صمغ عربی اعم از زغالی، زردچوبه، توت فرنگی، اناری، زیتونی و … در بازار موجود هستند، به همین دلیل نیز ممکن است با رنگ های مختلف این موم سرد مواجه شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون