موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

حلال موم اپیلاسیون روی لباس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 16:28

لکه وکس یا همان موم اپیلاسیون روی لباس یکی از اذیت کننده ترین لکه ها است که پاک کردن آن سخت و دشوار است. این مشکل برای اکثر خانم ها پیش آمده و بعد از اپیلاسیون متوجه شده اند که قسمت هایی از لباس آن ها به موم آغشته شده و لکه آن باقی مانده است. برای پاک کردن این لکه از روی لباس ترفندهای موثری وجود دارد که در این مطلب سایت خانومانه به آن ها اشاره می کنیم.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

– قبل از استفاده از این پاک کننده های خانگی لکه وکس از روی لباس، آن ها را روی قسمت کوچکی از لباس تست کنید تا مطمئن شوید آسیبی به آن نمی رساند.

– قبل از آن که لباس را در آب جوش بگذارید، لیبل روی لباس را چک کنید تا مطمئن شوید که آب داغ مشکلی برای لباس ایجاد نمی کند.

remove-hair-2.png

مراحل پاک کردن لکه از روی لباس

– در زمان اپیلاسیون با موم داغ، ممکن است فقط چند قطره کوچک از آن روی لباستان بیفتد؛ اما زمانی که با موم سرد کار می کنید، قطره های بزرگ تری روی لباستان می ریزد؛ این مشکل را اکثر خانم ها تجربه کرده اند. بهترین مادّه برای پاک کردن لکه موم از روی لباس، اتانول است. یک پنبه را به اتانول آغشته کنید و روی لکه وکس بکشید. این کار را به صورت حرکات چرخشی انجام دهید و فشار کمی وارد کنید.

– برای لکه های قدیمی تر بهتر است از مواد جاذب و گرما استفاده کنید. ابتدا با یک قاشق بردارید. سپس تکه ای روزنامه یا یک کاغذ نه چندان ضخیم را بردارید و در هر دو طرف لکه تکه ای قرار دهید. سپس با اتو روی کاغذ را اتو کنید. موم آب خواهد شد و به کاغذ جذب می شود. این کار را تا زمانی که لکه پاک شود یا کم رنگ شود ادامه دهید. سپس با یک پارچه آغشته به اتانول لکه را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی: لباس ها را مثل روز اول سفید کنید!

– راه موثر دیگر در پاک کردن لکه وکس از لباس این است که آب را بجوشانید و مقداری روغن بچه یا روغن زیتون در آن بریزید. سپس لباس را در آب جوش بیندازید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را از آب بیرون بیاورید. ممکن است جای لکه رو لباس باقی مانده باشد اما نگران نباشید. کافی است با مادّه شوینده همیشگی لباس را بشویید. لکه کاملاً از بین می رود. روغن زیتون نیز برای پاک کردن لکه موم بسیار موثر است.

– لاک پاک کن هم یکی دیگر از محصولاتی است که به پاک کردن لکه های موم از روی لباس کمک می کند. پنبه را به استون آغشته کنید و روی لکه بکشید تا کاملاً پاک شود. اگر لباس پارچه ظریفی دارد یا رنگی است، باید از لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید زیرا استون محصولی قوی است که به بافت لباس های ظریف آسیب می رسند و رنگ لباس را می برد.

این ترفندها به راحتی لکه موم را از بین می برند. اگر لکه ها عمقی بود و با این ترفندها از بین نرفت، مجبور هستید از محصولات ضد لک موجود در بازار استفاده کنید.

توجه: مطالب سایت "خانومانه" برگرفته از منابع بین المللی است، جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک و متخصصان دانست.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر