موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کانتور صورت قلبی

کانتور صورت قلبی

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 12:47

اگر تنها یک ترند آرایشی باشد که طی سال‌های‌ اخیر همچنان در صدر روش‌های آرایشی باقی مانده است، کانتور کردن صورت است. در چند دقیقه می‌توانید گونه‌های خود را به شکل گونه‌های سلبرتی‌های هالیودی درآورید که تقریباً همه عاشق آن هستند و یا می‌توانید تصویری کشیده‌تر و قلمی‌تر برای صورت خود ایجاد کنید. کانتور کردن صورت هنر استفاده از رنگ‌ها و هایلایت‌ها در نواحی مختلف است تا بتوانید یک قالب مشخص و پوستی صاف برای صورتتان بسازید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به لطف کیم کارداشیان، امروزه همه می‌دانند که با کانتور کردن صورتشان می‌توانند همیشه و در همه حال شبیه به فرشته‌ها به نظر برسند، حتی وقتی که قصد گرفتن عکس سلفی ندارید و در یک موقعیت بسیار معمولی هستید. با استفاده از محصولات کانتور صورت می‌توانید در سریع‌ترین زمان کاری کنید که صورتتان سه بعدی به نظر برسد.

با این حال دانستن اینکه کانتور صورت یا رنگ‌های هایلایت دقیقاً در کدام نواحی از صورت باید استفاده شود تنها به فرم صورت شما بستگی دارد. حقیقت این است که تنها یک فرم صورت وجود ندارد و برای کانتور کردن صورت هم تنها یک روش موجود نیست. همه افراد نمی‌توانند از یک روش برای کانتور کردن صورت خود استفاده نمایند.

برای یاد گرفتن روش‌های کانتور صورت فقط کافی است تا فرم صورت خود را بشناسید. در ادامه نکاتی را در مورد کانتور کردن و انواع فرم صورت را به شما معرفی خواهیم کرد، اگر با فرم صورت خود و روش کانتور کردن آن آشنا نیستید با مطالعه این مقاله و به خاطر سپردن نکات طلایی مربوط به کانتور صورت مطمئناً شما هم می‌توانید مانند سلبرتی‌های هالیوود، ستاره هر مهمانی باشید.

انواع فرم صورت

آدم‌ها دارای فرم‌های صورت متفاوتی هستند، تصور کنید که همه دارای یک نوع فرم صورت بودند، آنوقت چه دنیای کسل‌کننده‌ای داشتیم. اگر می‌خواهید فرم صورت شما کشیده‌تر به نظر برسد یا اگر می‌خواهید فرم صورت خود را تغییر دهید، با کانتور کردن فرم صورت خود می‌توانید به مهم دست یابید.

آشنایی با فرم صورت

آیا می‌دانید فرم صورت شما چیست؟ وقتی با فرم صورت خود آشنا شوید می‌توانید به نحوی صحیح آرایش کنید و از آرایش صورت خودتان هم لذت ببرید.

  • فرم صورت گرد

افراد دارای فرم صورت گرد از پهنا و طول یکسانی در صورت خود برخوردار هستند. مهمترین مسئله در کانتور فرم صورت گرد ایجاد سایه‌ها روی صورت است. در ابتدا گونه‌های خود را به داخل بدهید تا متوجه شوید که حفره‌های صورت شما کجا قرار گرفته است. سپس کانتور صورت را در حدود نیم سانت بالاتر از این حفره‌ها استفاده کنید. حتماً به سمت بالا ترکیب کنید تا استخوان گونه برجسته‌تر به نظر برسد. در مرحله بعدی، لبه‌های بیرونی پیشانی را کانتور کنید.

سپس نوبت به خط بیرونی فک پایین می‌رسد، برای این کار درست زیر گوش‌ها شروع کنید. کانتور کردن این قسمت از صورت باعث می‌شود به فرم صورت گرد خود کمی زاویه بدهید. مراقب باشید گونه‌هایتان را کانتور نکنید، وقتی گونه‌ها کانتور نشوند، صورت شما کشیده‌تر به نظر می‌رسد و به شکل بیضی به نظر می‌رسد. فرم صورت گرد معمولاً از عرض و طول یکسانی در صورت خود برخوردار هستند.

بهترین حالت استفاده از کانتور روشن در پیشانی و کانتور تیره زیر استخوان گونه است. با این کار استخوان گونه را به سمت بیرون و بالا می‌کشید، در حالی با زیرکی پیشانی را به آن‌ها نزدیک کرده‌اید.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-2-3.jpg

  • فرم صورت مربعی

افرادی دارای فرم صورت مربعی از پیشانی، خط‌ بیرونی فک پایین و استخوان گونه‌های دارای پهنای یکسان برخوردار هستند. از آنجا که این افراد در فرم صورت خود دارای زاویه هستند، هدف کمتر کردن زوایا با هایلایترها است؛ این روش باعث می‌شود زوایای صورت شما ملایم‌تر به نظر برسد و شکل بیضی بگیرد (البته اگر این فرم مد نظر شما باشد). بنابراین بهتر است در گوشه‌های صورت و گوشه‌های بیرونی پیشانی و فک خود از کانتور استفاده کنند.

متخصصین آرایشی توصیه می‌کنند استفاده از رنگ‌های روشن در نواحی بالای صورت مثل استخوان ابروها، بالای استخوان گونه‌ها، زیر شقیقه‌ها و نوک بینی به شما کمک می‌کند تا تعادل بیشتر روی صورت ایجاد شود.

در نهایت هم فراموش نکنید مقداری هم از این رنگ روشن در زیر برجستگی گونه‌ها استفاده کنید. با این تکنیک پیشانی شما کوچکتر و گردتر به نظر می‌رسد. در زوایای چانه و خط فک پایین هم می‌توانید از رژگونه برنزه استفاده کرد که در کنار یکدیگر هارمونی زیبایی را ایجاد می‌کند.

فرم صورت مربعی از طول و عرض یکسانی برخوردار است و تفاوت آن با صورت گرد در زاویه‌ها است. به عبارت دیگر پهنای خط رویش مو و خط فک پایین در یک سطح قرار دارند.

خانم‌های دارای فرم صورت مربعی مانند اولیویا وایلد، بهتر است در گوشه‌های پیشانی از کانتور صورت استفاده کنند تا خط رویش موی خود را باریکتر سازند. همچنین با استفاده از کانتور صورت در زیر استخوان فک و از زیر گوش تا وسط گونه‌ها می‌توانند خط فک پایین را کوچکتر نشان دهند.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-3-3.jpg

  • فرم صورت بیضی

افراد دارای این فرم صورت دارای استخوان گونه بزرگتر بوده و پهنای پیشانی بیشتر از چانه است. در فرم صورت بیضی ترکیبی از فرم گرد و مربعی است، به همین دلیل تنها کاری که افراد دارای فرم صورت بیضی انجام دهند ایجاد تعادل بین کانتور کردن و هایلایت کردن صورت است.

با استفاده از کانتور صورت در خط رویش مو، حفره‌های استخوان گونه و زیر چانه می‌توانید فرم صورت خود را به نحوی ایده‌آل شکل دهید. مراقب باشید که همیشه در قسمت چانه از کانتور کمتری استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد از کانتور در این قسمت باعث می‌شود در انتها شبیه به ریش آقایان شود.

فرم صورت بیضی شبیه به شکل تخم‌مرغ برعکس است و نیازی به ایجاد زاویه مانند فرم صورت گرد ندارد. اگرچه کانتور در همان قسمت‌ها استفاده می‌شود اما هدف چیز دیگری است. در این فرم صورت نمی‌خواهیم پیشانی نزدیک‌تر شود، بلکه می‌خواهیم طول صورت را کاهش دهیم. در حقیقت با استفاده از علم قصد داریم تا برجستگی‌های خاص صورت شما را زیباتر نشان دهیم.

علاوه بر پیشانی، کانتور کردن استخوان گونه نیز برای این افراد بسیار مهم است. از قسمت گوش‌ها شروع کنید و تا وسط گونه‌ها را کانتور کنید، مراقب باشید خیلی زیاد از کانتور استفاده نکنید تا حالت طبیعی صورت خود را حفظ کنید. تنها چیزی که باید در زمان کانتور کردن فرم صورت بیضی مراقب باشید، باریک کردن بسیار زیاد صورت با کانتور است.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-4-3.jpg

  • فرم صورت قلبی

پیشانی افراد دارای فرم صورت قلبی پهن‌تر از چانه آن‌ها است. فرم صورت قلبی به کمترین کانتور نیاز دارد، زیرا این افراد ذاتاً دارای زاویه مطلوب در صورتشان هستند.

خانم‌های دارای فرم صورت قلبی اگر می‌خواهند فرم صورت بیضی داشته باشند می‌توانند لبه‌های بیرونی پیشانی و در طول شقیقه‌ها را کانتور کنند. برای کشیده‌تر به نظر صورت هم بهتر است تمرکز را بر روی استخوان‌های گونه قرار دهید و به هیچ وجه خط فک پایین را کانتور نکنید، این قسمت از صورت هم‌اکنون از ظاهر کشیده برخوردار است و اضافه کردن کانتور به آن و یا به پایین چانه باعث کوتاه‌تر شدن صورت می‌شود و زیبایی صورت را کاهش می‌دهد.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-5-3-1.jpg

اگر دارای فرم صورت قلبی هستید، یک روش ساده برای فهمیدن اینکه کدام قسمت استخوان گونه را باید کانتور کنید، بدین صورت است که انگشت نشانه خود را به صورت افقی روی استخوان گونه خود قرار دهید. سپس انگشتتان را به سمت پایین حرکت دهید تا زمانی که احساس کنید در زیر استخوان گونه قرار گرفته است. از این ناحیه کانتور را به سمت بالا بکشید و از نزدیکی گوش‌ها آغاز کنید.

فرم صورت قلبی معمولاً پیشانی پهنی دارند و هر چه به سمت قسمت‌های پایین صورت پیش می‌رود فاصله‌ها نزدیک‌تر می‌شود و در نهایت در چانه به یک زاویه تیز ختم می‌شود. با استفاده صحیح از کانتور می‌توانند پهنای پیشانی را کمتر و زاویه تیز چانه را ملایم‌تر نشان دهند و توجه اطرافیان را به چانه‌شان جلب کنند.

برای کانتور کردن یک فرم صورت قلبی تنها باید محل مناسب را پیدا کنید و تلاش زیادی نیاز ندارد. در صورتی که موهای جلوی سرتان به صورت چتری است، نیازی به استفاده از کانتور در پیشانی نیست و اگر همه موهایتان را از پشت بسته‌اید، حتماً از یک کانتور روشن در بالای پیشانی استفاده کنید.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-6-2.jpg

  • فرم صورت مثلثی

خانم‌های دارای فرم صورت مثلثی مانند فرم صورت مربعی و فرم صورت قلبی ذاتاً در صورت خود زاویه دارند. این افراد حتی می‌توانند از کانتور کردن صرف نظر کنند و یا از کمترین مقدار استفاده کنند و در عوض بر هایلایت کردن زوایای بالایی صورت خود تمرکز کنند.

  • فرم صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی به شکلی است که در پیشانی، استخوان گونه و چانه‌ها از پهنای یکسانی برخوردار هستند. برای به تعادل رساندن طول صورت خود، به جای افزودن کانتور به گوشه‌ها، باید در بالای پیشانی و پایین چانه و خط فک پایین از کانتور صورت استفاده کنند. این تکنیک کمک می‌کند تصویر کوتاه‌تری از صورتشان را نشان دهند. به استخوان گونه‌های خود عمق دهید، برای این کار کانتور را به صورت افقی و مارپیچی روی استخوان گونه حرکت دهید.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-7-3.jpg

نحوه کانتور کردن صورت

اکنون که فرم صورت خود را شناخته و از محل صحیح کانتور زدن به صورت اطلاع پیدا کرده‌اید، باید رنگ مناسب چهره خود را انتخاب کنید. یکی از مهمترین مراحل کانتور کردن صورت پیدا کردن رنگ صحیح است؛

بهترین تکنیک استفاده از یک رنگ تیره‌تر از رنگ کرم پودر است، رنگ مورد استفاده می‌تواند دو درجه تیره‌تر باشد. برای ایجاد رنگ طبیعی‌تر، از رنگ‌های خاکستری که سردتر هستند و دارای رنگ زمینه طوسی می‌باشند برای کرم پودر استفاده کنید؛ البته اگر رنگ کانتور شما برنزی یا پرتغالی است، این رنگ باعث طبیعی به نظر آمدن صورت نمی‌شود، بلکه تأثیر معکوس دارد.

فراموش نکنید که هر موقعیتی به آرایش مختص خود نیاز دارد، آرایشی که هر روز به صورت روتین انجام می‌دهید با آرایشی که برای مهمانی بزرگ یا خودمانی انجام می‌دهید یا حتی وقتی به تفریح یا رستوران می‌روید، با یکدیگر تفاوت دارد و به زیرسازی متفاوتی هم نیاز خواهد داشت.

کانتور کردن صورت در آرایش روزانه

اگر به صورت روزانه آرایش می‌کنید، بهتر است از کانتور صورت سبک‌تر استفاده کنید. اگر زمان ندارید یا حوصله ترکیب کردن رنگ‌ها روی صورت را ندارید، ممکن است هایلایترهای پودری برای شما مناسب‌تر باشد.

اما اگر ترجیح می‌دهید در آرایش روتین خود از کانتور صورت استفاده کنید می‌توانید به طریق زیر عمل کنید:

  1. ابتدا کرم پایه آرایشی خود را استفاده کنید.
  2. گونه‌های خود را به سمت داخل داده و با استفاده از یک برس رژگونه زاویه‌دار، تیره‌ترین پودر خود را با حرکت چرخشی و جلو عقب بردن برس به حفره‌های ایجاد شده بزنید. قبل از استفاده ار برس ضربه‌ای به آن بزنید تا اضافات پودر را بگیرید و بیش از حد پودر به صورتتان نزنید.
  3. اگر می‌خواهید پیشانی کوچکتر به نظر برسد، کمی از این پودر تیره را به بالای پیشانی تا خط رویش مو بزنید تا یکدست شود. با استفاده از همان برس، کمی از پودر تیره را به شقیقه‌ها بزنید. این کار باعث کشیده‌تر به نظر رسیدن صورت می‌شود.
  4. همچنین برس رژگونه را در طول فک و اطراف چانه بزنید تا خط فک پایین و گردن شما کشیده‌تر به نظر برسد. حتماً به سمت پایین و با حرکت چرخشی رنگ‌ها را ترکیب کنید تا ظاهری یکدست داشته باشد.
  5. اگر از یک پالت استفاده می‌کنید که دارای یک رنگ روشن‌تر یا یک هایلایتر می‌باشد، با استفاده از یک برس کوچکتر و مجزا کمی از این رنگ روشن را روی استخوان گونه‌ها بزنید تا برجسته تر نشان داده شود. و رنگ‌ها را طوری ترکیب کنید که روی صورت یکدست و یکنواخت به نظر برسند.

به یاد داشته باشید که پودرهای برنزه گاهی کمی تیره به نظر می‌رسند، به همین دلیل افراد دارای پوست‌های روشن وقتی از گونه‌های خود را کانتور می‌کنند، مراقب باشند که این تضاد خیلی غیرطبیعی به نظر نرسد.

کانتور کردن صورت وقتی برای تفریح و گردش بیرون می‌روید

بدرخشید، اما جلب توجه نکنید! اگر می‌خواهید تا آخرین ساعتی که بیرون هستید و تفریح می‌کنید، از آرایش یکدست و طبیعی برخوردار باشید، شما باید از کرم‌ها بیشتر در کانتور صورت خود استفاده کنید. کرم پودرها و کانسیلرها در این تکنیک به شما کمک خواهند کرد.

  1. پس از استفاده از کرم پودر، یک کانتور با رنگ دو درجه تیره‌تر از رنگ کرم پودر و یک کانسیلر یک درجه روشن‌تر را انتخاب کنید.
  2. ابتدا رنگ روشن‌تر را در نواحی صورت که کشیده‌تر به نظر می‌رسد استفاده کنید. برای ایجاد زاویه در صورت، یک مثلث برعکس زیر خط مژه‌های پایین بکشید (این مثلث به سمت پایین تا مرکز گونه‌ها امتداد یابد) و آن را پر کنید. این کار را برای طرف دیگر صورت هم انجام دهید. کمی از کانسیلر را در نوک بینی گذاشته و آن را به سمت بالا به طرف مرکز پیشانی بکشید، سپس سه تا خط بکشید تقریباً شبیه به شاخه‌های درخت که تا یک سانت پایین‌تر از محل رویش موها در پیشانی ادامه دارد. کاملاً ترکیب شوند.
  3. برای برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها، از رنگ تیره‌تر در این قسمت استفاده کنید. از بالای گوش شروع کنید و یک خط به سمت استخوان گونه خود بکشید. پهن‌ترین قسمت این خط در نزدیکی گوش است و هرچه به سمت جلو پیش می‌رود نازک‌تر می‌شود.
  4. با استفاده از یک برس رژگونه زاویه‌دار کوچک، بینی را کانتور کنید. ابتدا از گوشه‌های داخلی ابرو شروع کنید و یک خط باریک به سمت پایین و نوک بینی بکشید. این کار را برای طرف دیگر بینی انجام دهید.
  5. در مرحله آخر همه رنگ‌ها را با یکدیگر و با استفاده از یک اسفنج نرم ترکیب کنید. از قسمت‌های روشن‌تر شروع کنید و با حرکت ملایم و ضربه‌های آرام این کار را انجام دهید. کانتورها باید ترکیب شوند، اسنفج را روی صورت نکشید، فقط آرام ضربه بزنید.

کانتور کردن صورت برای موقعیت‌های خاص

گاهی به مهمانی خاصی دعوت می‌شویم یا می‌خواهیم عکس بگیریم، جایی هستیم که آرایش یکدست و جذاب اهمیت بسیاری برایمان دارد، باید بر روی پوست خود سرمایه‌گذاری کنید؛ به یک تکنیک خوب نیاز دارید. استفاده بجا از کانتور صورت و هایلایت کردن صورت با استفاده از کرم پودرها به شما کمک خواهد کرد تا آرایشی زیبا و فریبنده داشته باشید.

  1. در اینجا هم ابتدا کل صورت را با یک کرم پایه آرایشی پوشش دهید.
  2. کرم تیره‌تر را به صورت ضربه‌ای در یک خط از کنار گوشتان تا استخوان گونه بکشید، یا چند نقطه پشت سر هم در محل رویش موها در کنار گوش بگذارید. این خط را در امتداد خط فک خود ادامه دهید و بینی خود را با توجه به آنچه در مرحله 4 صفحه قبل اشاره کردیم کانتور کنید تا کشیده‌تر به نظر برسد.
  3. با استفاده از یک برس رژگونه این رنگ‌ها را روی صورت ترکیب کنید، برای این کار دست خود را به آرامی و با حرکت چرخشی حرکت دهید. در نهایت روی این نواحی را یک پودر برنزه شبیه به رنگ کرم تیره مورد استفاده بزنید. از یک برس نرم استفاده کنید و روی قسمت برجسته گونه‌ها را هم برنز کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.
  4. اکنون با استفاده از یک کانسیلر زیر نواحی چشم‌ها را روشن کنید (به همان روش مثلثی که در بالا اشاره شد)، کمی از کانسیلر را در مرکز خط بینی تا پیشانی بکشید. با یک اسفنج مرطوب این هایلایت‌ها را روی پوستتان ترکیب کنید.
  5. اسفنج مرطوب خود را در یک پودر سبک بزنید، اضافات آن را بگیرید و در زیر چشم‌ها، وسط خط بینی و پیشانی و بالای چانه آرام ضربه بزنید (همه قسمت‌هایی که رنگ روشن‌تر دارند). حدود 10 دقیقه صبر کنید تا گرمای صورت باعث ترکیب شدن کانسیلر و پودرها شود و سپس از یک رژگونه پودری مناسب استفاده کنید.

%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-8-1.jpg

در مجموع لازم نیست حتماً یک آرایشگر ماهر باشید تا صورت خود را کانتر کنید. با شناسایی فرم صورت خود و انتخاب رنگ مناسب می‌توانید با به کار گرفتن نکاتی که در اینجا به آن اشاره کردیم طبیعی‌ترین آرایش صورت را برای خود خلق کنید.

تمامی حالت‌هایی که گفته شد را امتحان کنید، آزادانه عمل کنید و قوانین را زیر پا بگذارید تا از آرایش خود لذت ببرید و بهترین نوع و سبک آرایش را برای خود کشف کنید.

آیا مقاله بالا توانسته در بهتر کانتور کردن به شما کمک کنه؟

موضوعات مورد علاقه خودتون رو از کالیستا بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر