موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

فیلم اپیلاسیون ناحیه مرکزی

فیلم اپیلاسیون ناحیه مرکزی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 09:24

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

واژن بانوان هورمونی ترین بخش بدن آنها است. در این عضو بدن خانم ها به علت هورمونی بودن، مو های زائد با سرعت بسیار باور نکردنی رشد می کنند. مو های زائد ناحیه بیکینی یا واژن، معمولا زبر، تیره و بسیار آزار دهنده و از عوامل اصلی ایجاد آلودگی و عفونت های واژنی هستند. در نتیجه اصلاح به موقع آن ها، برای بانوان بسیار مهم و حیاتی است.

رویش موهای زائد واژن

با توجه به سرعت باور نکردنی رشد مو های زائد و این که استفاده از روش های غیر اصولی مانند تیغ باعث می شود که سرعت رشد مو ای زائد دو چندان برابر شود، معمولا خانم ها نسبت به استفاده از روش هایی مانند اپیلاسیون واژن که باعث می شود رشد مو های زائد مدت ها به تاخیر بیفتد، استقبال می کنند.

مزایای اپیلاسیون موهای زائد واژن

اپیلاسیون واژن اگرچه فواید زیادی دارد و در منزل قابل انجام است، نیازمند این است که نکات ریز زیادی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

  1. موازین بهداشتی فراموش نشوند! :

از آنجایی که واژن از نوتحی مخاطی و مرطوب بدن است و به اعضای داخلی راه دارد، از نکات بسیار مهم اپیلاسیون واژن حفظ و رعایت موارد بهداشتی است. حتما از موم و وکس استاندارد، قابلمه یا حرارت دهنده استریل شده، پد بهداشتی و به طور کلی ابزار حدالمقدور یک بار مصرف استفاده کنید تا خیالتان از بابت آلودگی ها راحت باشد. همچنین حتما پیش از اپیلاسیون ملحفه ای تمیز زیر خود پهن کنید تا آلودگی های محیطی به واژن منتقل نشوند.

  1. به دمای موم توجه خاص داشته باشید:

مومی که برای اپیلاسیون واژن استفاده می کنید، باید دقیقا در دمای مطلوب قرار داشته باشد، اگر موم بیش از حد داغ باشد باعث سوختگی ناحیه حساس واژن، و اگر سرد باشد باعث میشود موم به خوبی نچسبد و باعث کبودی و آسیب به پوست شود.

  1. پس از اپیلاسیون، واژن را تمیز کنید:

باقی ماندن بقایای موم و وکس اپیلاسیون روی واژن ممکن است باعث آلودگی شود. برای اینکه اپیلاسیون موفقی داشته باشید، حتما پس از اپیلاسیون واژن خود را با استفاده از مواد مخصوص و یا آب ولرم و مواد شوینده به خوبی تمیز  کنید.

  1. بلافاصله قبل و پس از استحمام، واژن را اپیلاسیون نکنید:

پس از استحمام پوست واژن کاملا نرم و آسیب پذیر است و اپیلاسیون آن باعث آسیب رساندن به بافت پوست میشود. همچنین استحمام بلافاصله پس از اپیلاسیون، از آن جایی که منافذ پوست کاملا باز است باعث می شود پوست حساس شود. ایده آل ترین زمان برای اپیلاسیون واژن یک روز پس از استحمام و استحمام مجدد چند ساعت پس از اپیلاسیون است.

  1. پس از اپیلاسیون، واژن را مرطوب کنید:

پس از اینکه عملیات اپیلاسیون را به انتها رساندید، حتما از روغن مخصوص استفاده کنید و مقداری از آن را روی پوست واژن بمالید تا از خشکی آن و همچنین رشد مو های زیر پوستی جلوگیری کنید.

  1. لباس های دست و پا گیر نپوشید:

برای اینکه اپیلاسیون واژن ساده و بی دردسری را تجربه کنید، هنگاه اپیلاسیون حتما لباس باز و آزادی بپوشید تا هنگام منعطف شدن بدن، از حرکات شما جلوگیری نکند؛ همچنین توجه کنید بهتر است از لباس هایی که برایتان ارزشمند است حین اپیلاسیون استفاده نکنید تا با ریختن موم روی آن ها آزرده خاطر نشوید!  همچنین پوشیدن لباس های زیر تنگ باعث تعرق بیش از حد، عفونت های واژنی و عوارض بیشماری می شود. البته این نکته محدود به پیش یا پس از اپیلاسیون نیست و به طور کلی متخصصین زنان تاکید دارد که بانوان از پوشیدن لباس های زیر غیر نخی و تنگ جدا اجتناب کنند.

  1. موم را به سمت درست روی واژن بکشید:

برای اینکه مو های زائد واژن به درستی و از ریشه از پوست جدا شوند، حتما توجه داشته باشید که جهت درست رشد موهای زائد را پیدا کنید و موم و وکس را موافق با جهت رشد روی آن پهن کنید. و آن را دقیقا موازی با پوست خود، به شکل کاملا عمودی و با نهایت سرعت از واژن بکشید تا اپیلاسیونی با درد کم و موفق را تجربه کنید.

  1. اگر تخصصی در این زمینه ندارید، از شخص دیگری کمک بگیرید:

اگر به هر دلیلی توانایی انجام درست موارد ذکر شده را ندارید، بهتر است از شخصی که با او راحت هستید بخواهید با رعایت موارد بهداشتی به شما کمک کند. یا در غیر این صورت می توانید به سالن های تخصصی اپیلاسیون مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر