موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

پروتز لب دائمی

پروتز لب دائمی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 12:12

لب های کم حجم، برای بسیاری از زنان ناخوشایند است به این ترتیب، پروتز و برجسته سازی لب ها می تواند سبب افزایش حجم آن شود؛ مخصوصا زمانی که سن بالا رفته و چربی کاهش می یابد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

mirhaji.jpg

پروتز لب

98.jpg

لب های کم حجم، برای بسیاری از زنان ناخوشایند است به این ترتیب، پروتز و برجسته سازی لب ها می تواند سبب افزایش حجم آن شود؛ مخصوصا زمانی که سن بالا رفته و چربی کاهش می یابد.
پروتز لب سبب برجسته شدن لب شده و یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد چهره ای بسیار جذاب است. برجسته سازی و تقویت لب با روش ایمپلنت لب و یا پرکننده های پوستی و تزریقی، دیر زمانی است که صورت می گیرد.
کسانی که لب های کم حجمی دارند، معمولا به دنبال استفاده از این روش ها هستند. زمان بازیابی و بهبود، پس از پروتز لب به طور معمول کوتاه است.
معمولا اکثر افراد می توانند این روش ها را به کار ببرند، اما توصیه می شود، قبل از تصمیم گیری، درباره خطرات و مزایای این کار، اطلاعاتی داشته باشند. تقویت لب با استفاده از پرکننده های تزریقی لب، نتایج دلخواه برای فرد فراهم می کند.

نمونه پروتز لب دکتر مهسا میرحاجی

%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%DA%98%D9%84.jpg

%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%B2-%D9%84%D8%A8-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D8%AC%DB%8C.jpg


انواع پروتز لب

به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ روش های موقت – حداقل تهاجمی، روش های دائمی که این روش ها، دارای نتایجی دائمی هستند.
– یکی از  طبیعی ترین راه های  پر کردن یا تقویت لب ها ، تزریق چربی است. تزریق چربی، فرایندی است که در آن چربی از بدن خارج شده، تمیز می شود و به لب ها تزریق می شود.
    
– یکی از روشهای حجیم سازی لب، پرکننده های اسید هیالورونیک است، یعنی استفاده از فرم اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی در بدن است. پرکننده های اسید هیالورونیک به منظور افزودن حجم و بهبود شکل و ساختار ، به لب تزریق می شود.
– روش دیگر برجسته سازی لب، تزریق کلاژن  به لب است. یکی دیگر از پرکننده های پوستی که می تواند برای  حجم دهی  و برجسته سازی لب استفاده شده  و آین کار با استفاده از پروتئین طبیعی کلاژن  صورت می گیرد. همچنین ،کلاژن برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اطراف دهان و پیشانی، بسیار موثر است.

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده ها

36.jpg

متخصصان بطور مکرر از پر کننده های لب قابل تزریق برای برجسته کردن لب و جذاب کردن ظاهر آن استفاده می کنند. با توجه به مواد بسیار متنوع و تکنیک های تزریق برای بزرگ کردن لب (به طور مثال تزریق ژل لب، تزریق چربی لب و…)، در این رابطه تعداد زیادی از انتخاب ها وجود دارند که می توانند برای بر طرف کردن نیازهای شخصی شما مناسب باشند. پیشرفت های ایجاد شده در حوزه بهبود و تغییر شکل ظاهر لب باعث ایجاد برخی روش های جدید درمانی شده که متخصصان از آنها به عنوان پر کننده های لب دائمی استفاده می کنند.

نکاتی درباره تکنیک های تزریقی برای بزرگ کردن لب

porotez.jpg

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده های تزریق می تواند نتایج مطلوب برای فرد در مدت زمان کوتاه یعنی حدود ۳۰ دقیقه به همراه داشته باشد. در این حالت معمولاً نیازی به استفاده از بی حسی برای انجام عمل جراحی نیست، زیرا پر کننده معمولاً حاوی لیدوکائین یا سایر انواع مواد بی حسی هستند. نتایج استفاده از پر کننده های لب تزریقی موقت است، زیرا بدن در واقع این مواد را با گذشت زمان تجزیه کرده و جذب می کند. در این حالت مدت زمان باقی ماندن تاثیر ناشی از این مواد در افراد مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین این مواد پس از چهار تا شش ماه تاثیر خود را از دست می دهند. معمولاً به افرادی که قصد استفاده از پروتز لب برای بزرگ کردن دائمی لب خود را دارند توصیه می شود ابتدا از پر کننده های موقتی استفاده کنند و در صورت مطلوب بودن نتایج برای آنها روش های دائمی برای زیباسازی لب را انتخاب نمایند.

بعد از بزرگ کردن لب چه انتظاری باید داشته باشیم

بزرگ کردن لب با استفاده از پر کننده های لب، جراحی انتقال چربی، یا استفاده از پروتز های لب معمولاً در مطب دکتر انجام می شود. طول دوره ریکاوری عمل جراحی بزرگ کردن لب بستگی به نوع عمل جراحی انجام شده دارد. به هر حال، اکثر بیماران می توانند پس از یک روز به فعالیت عادی خود باز گردند. در پایان این مدت اثرات ناشی از داروی بی حسی بطور کامل بر طرف می شود. پس از انجام هر نوع عمل جراحی بزرگ کردن لب بیمار ممکن است با کمی ورم و کبودی در صورت خود مواجه شود. اگر از پر کننده ها برای بزرگ کردن لب استفاده شده باشد، این عوارض می توانند برای یک هفته دوام داشته باشند و اگر برای انجام این کار از پروتز لب استفاده شده باشد، مدت زمان لازم برای بر طرف شدن کامل این عوارض معمولاً سه هفته است. ناراحتی های احتمالی در طول دوره ریکاوری عمل جراحی بزرگ کردن لب در سطح حداقل است و به ندرت نیازی به مدیریت آنها با استفاده از داروهای مسکن وجود دارد.

مراقبت های قبل و بعد از عمل پروتز لب

قبل از انجام عمل جراحی زیبایی بزرگ کردن لب، بیماران باید دستورالعمل های مورد نیاز را از دکتر خود دریافت کنند. در صورتی که نیاز به انتقال چربی یا عمل پروتز لب وجود داشته باشد، بیماران باید نکات زیر را رعایت کنند.

•    توقف استفاده از داروها، گیاه ها، و ویتامین های خاص برای دو هفته قبل از عمل جراحی
•    اجتناب از خوردن یا آشامیدن غذا پس از نیمه شب روز قبل از عمل پروتز لب
•    خودداری از آرایش کردن، استفاده از جواهرات، و لنزهای چشمی در روز عمل جراحی
•    بعد از عمل تا سه روز نیاز به استراحت مطلق دارید. برای این مدت وسایل سرگرمی نظیر مجله، کتاب، موسیقی، فیلم و… تهیه نمایید.
•    در صورتیکه قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شُدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید.
•    قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید زیرا استحمام در عرض یک هفته پس از عمل ممنوع است. اصلاح صورت برای آقایان، و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانمها ضروری است.
•    جهت بازگشت به منزل یک بالش و یک پتو در اتومبیل بگذارید.
•    در زمان مراجعه دفترچه بیمه، جواب آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید.
•    روز عمل لباسهای جلو باز (دکمه دار یا زیپ دار) و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه بسته، تی شرت و لباس تنگ خودداری نمایید.
•    هنگام مراجعه یک پاکت آب نارگیل، آب آلوورا یا آب آناناس نیز همراه خود بیاورید.
•    از هنگام بستری تا ۲۴ ساعت بعد از عمل وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.

mirhaji.jpg

مراقبت های بعد از عمل پروتز لب چیست؟

•    زمانیکه عمل به پایان رسید شما به قسمت ریکاوری اتاق عمل منتقل خواهید شد تا در آنجا برای مدتی تحت مراقبت و نظارت دقیق باشید. پس از مدت            کوتاهی به بخش انتقال خواهید یافت. دید شما ممکن است برای مدت کوتاهی ناواضح باشد که علت آن پمادی است که در حین عمل برای محافظت از  چشمان شما بر روی آنها زده میشود. چند ساعت بعد، شما از بیمارستان مرخص شده و به منزل برمی گردید. البته دانستن این نکته ضروری است که            مدت زمان بستری و زمان ترخیص میتواند در بیماران مختلف متفاوت باشد.
•    زمانیکه به منزل رسیدید باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز) و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید بمدت ۳ روز استراحت مطلق نمایید. به یاد داشته  باشید که تنها مُسکن مجاز در هفته اول پس از عمل استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید. سیگار کشیدن و همچنین  استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا اجتناب گردد.
•    لب شما تا چند ساعت بیحس است و سپس آرام آرام احساس پُری، سفتی و سوزش مختصر میکند. این احساس با استفاده از داروهای تجویز شده تخفیف  میابد. بالا نگه داشتن سر و گذاشتن دو سه بالش زیر سر هنگام خواب می تواند برطرف شدن تورم را تسریع نماید. شما باید تا چند روز فقط مایعات و غذاهای آبکی مصرف کنید. فشار دادن لب تا یک ماه ممنوع است.
•    ممکن است تا چند هفته احساس خواب رفتگی لب داشته باشید. پس از آنکه این خواب رفتگی برطرف شد ممکن است حس لب تا مدتی افزایش یافته باشد. ممکن است لب شما در سیر بهبودی دچار غیرقرینگی گردد که علت این امر تورم ناحیه بوده و همواره با کاهش ورم اصلاح میشود. مدت زمان لازم برای فروکش کردن کامل ورم ها و حصول شکل و نتیجه نهایی حدود ۶ ماه است.
•    لبها ساختمانهایی بسیار حساس هستند و هرگونه دستکاری بر روی آنها دردناک است. این درد تقریبا در تمام موارد با استفاده از داروهای ضد درد کاهش  یافته و به راحتی تحمل میشود. بسیار به ندرت ممکن است درد شدید باشد و عملکردهای لب شامل صحبت کردن و غذا خوردن را تحت تاثیر قرار دهد.احساس سفتی، پُری و سوزش بعد از عمل طبیعی است و با دارو برطرف می گردد.
•    شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. ویزیتهای مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه،  سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از عمل انجام می شود.

خطرات پروتز لب

images.jpg

از آنجا که امکان واکنش آلرژیک نسبت به مواد مورد استفاده برای پروتز لب وجود دارد، پس بهتر است وجود هرگونه آلرژی به پزشک اطلاع داده شود.
پزشک شما باید روش مناسبی را بر طبق شرایط فرد، انتخاب کند. میزان پایداری پروتز لب ، بستگی به این دارد که چگونه بدن شما مولکول های پرکننده را مختل کند.  پزشک شما قادر خواهد بود یک برآورد کلی از روش و میزان اثردهی پروتز لب به شما ارائه دهد.
به هرحال لازم است که قبل از انجام هر نوع  روشی، از عوارض احتمالی آگاه باشید. برخی از خطرات ممکن است شامل عفونت، زخم و  یا سفتی لب ها باشد.

با این حال، با  یک تصمیم گیری مناسب  می توان میزان خطرات را به شدت کاهش داد. گرچه به طور کلی همیشه پروتز لب ، دارای عوارض است، اما واکنش شما به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید و توانایی شما برای بهبودی نیز مساله مهمی است.
عوارض جانبی خفیف ناشی از پرکننده های تزریقی لب عبارتند : قرمزی، کبودی، تورم، ناراحتی جزئی، حساسیت و عفونت. با مراقبت مناسب، این علائم را می توان به حداقل رساند و معمولا این علائم و مشکلات، ظرف مدت چند روز از بین می رود.
شما می توانید با کمی دقت و مراقبت، از بروز عوارض ناخواسته و یا عوارض جانبی مانند: عفونت فعال یا التهاب، اختلالات عصبی صورت، خونریزی، ضایعات عود مجدد، یا سابقه آلرژی چندگانه جلوگیری کنید. کبودی، تورم و درد ممکن است تا یک هفته طول بکشد. در موارد نادر تزریق اسید هیالورونیک لازم است.

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی پروتز لب هستید؟

برخی افراد بطور طبیعی دارای لبهای نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آنها را تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لبها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می آیید.

آیا پروتز لب دردناک است؟

بیماران می‌گویند که در طی انجام پروتز لب هیچ‌گونه درد و یا ناراحتی احساس نمی‌کنند. بسیاری از افراد در شب روز درمان داروی مسکن مصرف می‌کنند تا احساس درد کنترل شود و بهتر بتوانند استراحت کنند. اکثر بیماران در فردای روز عمل مصرف داروهای مسکن تجویزشده را قطع می‌کنند.


آیا من می توانم پروتز لب را انجام دهم؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید از خود بپرسید که چرا می خواهید این عمل را انجام دهید . شما زمانی باید این عمل جراحی را انجام دهید که برای تغییر شکل ظاهری خود تصمیم قطعی گرفته باشید .
اگر هدف شما از انجام دادن این عمل جراحی خوشحال کردن شخص دیگر است یا می خواهید چهره ی خود را شبیه یک عکس خاص در بیاورید بهتر است تجدید نظر کنید .
داشتن انتظارات معقول و واقعی ازنتیجه ی عمل جراحی بسیار اهمیت دارد . لب های جراحی شده ممکن است لب های شما را پُر تر و برآمده تر نشان دهد اما هنگامی که مطب دکتر را ترک می کنید هنوز هم خودتان هستید !
دکتر شما می تواند درباره ی جوانب منفی و مثبت لب های شما برای پروتز لب با شما صحبت کند و به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که کدام تکنیک و یا کدام محصول برای لب های شما مناسب تر است .
قبل از اینکه برای پروتز لب های خود تصمیم بگیرید می بایست از نظر جسمی سالم باشید و از سیگار کشیدن اجتناب کنید. اگر هر کدام از موارد زیر شامل حال شما می شود نباید این عمل جراحی را انجام دهید.

•    عفونت مانند تب خال
•    دیابت
•    لوپوس
•    مشکلات لخته شدن خون
اگر شما در گذشته دچار تب خال دهانیشده اید قبل از عمل جراحی باید با دکتر خود مشورت کنید . اگر شما هر گونه حساسیت شناخته شده یا حساسیت به لیدوکائینرا دارید قبل از عمل جراحی با دکتر خود در میان بگذارید . در مورد داروهایی که مصرف می کنید با دکتر خود صحبت کنید .

پیدا کردن دکتر مناسب

متخصصان متعددی وجود دارند که می توانند عمل پروتز لبرا انجام دهند مانند
•    جراحان پلاستیک
•    متخصصین پوست
•    جراحان زیبایی صورت
      یکی از مهمترین مسائل در عمل پروتز لب پیدا کردن یک دکتر مناسب و باتجربه است. این نکته بسیار حائز اهمیت است که جراح خود را بر اساس            موارد زیر پیدا کنید:
•    میزان تحصیلات ، میزان تخصص ، مدرک
•    تعداد تجربه ی عمل جراحی لب
•    میزان راحتی شما با دکتر خود

 بعد از پیدا کردن یک دکتر مناسب که بتواند عمل جراحی لب را به خوبی انجام دهد، شما می بایست یک قرار ملاقات برای مشاوره در دفتر او بگذارید. به طور کلی به دلیل اهمیت جلسه مشاوره معمولا هزینه ای مرتبط با آن نیز وجود خواهد داشت.

هزینه ی پروتز لب

هزینه پروتز لب به نوع پروتزی که انتخاب می کنید، اندازه آن، هزینه بیهوشی یا بی‌حسی موردنیاز و همچنین دستمزد پزشک متفاوت است. مطمئناً برای برجسته کردن لب به روش پروتز باید هزینه‌ای بیش از روش تزریق ژل و چربی پرداخت کنید. قیمت پروتز لب در مراکز مختلف اطراف محل سکونت خود و شهرهای دیگر را بررسی کنید زیرا معمولاً قیمت‌ها در شهرها و استان‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. حتماً در مورد تمامی موارد و هزینه‌های آن‌ها پرس و جو کنید تا از متحمل شدن هزینه‌هایی که معمولاً به دلیل بی‌اطلاعی به بیماران تحمیل می‌شوند جلوگیری کنید.اما به طور میانگین این عمل در مطب ها از 2 میلیون تا 4 میلیون صورت می گیرد.

چگونه ژل لب را از بین ببریم؟

بسیاری معتقدند که با تخلیه ژل همه چیز به روز اول بر می گردد. با این حال، این کار همیشه نتیجه خوبی به همراه ندارد. معمولا ژل در بافت لب رشد می کند و شکل طبیعی لب ها را تغییر می دهد. بنابراین از بین بردن آن، کار تقریبا بسیار پیچیده ای است.
نوعی روش خاص و منحصر به فرد وجود دارد که اجازه می دهد ژل از لب ها بیرون آمده و به طور همزمان لب ها را بازسازی کنید. اما نیاز به حذف ژل در لب تنها بخشی از مشکل است. بنابراین در طول عملیات مشابه، شکل هماهنگ لب ها احیا می شود .
یکی از روش ها، حذف بیو پلیمر از طریق برش در داخل لب ها است. این روش باعث می شود آسیبی به عضلات و رگ های خونی وارد نیامده و همچنین ظاهر لب ها حفظ شود.

mirhaji.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر