موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ایا اپیلاسیون رشد مو را کم میکند

ایا اپیلاسیون رشد مو را کم میکند

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 13:55

ایا اپیلاسیون باعث کم شدن مو میشود؟

یکی از معضلاتی که بیشتر خانم ها و آقایان با آن مواجه هستند رشد موهای زائد در قسمت های مختلف بدن می باشد. از این رو به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند در مدت زمان طولانی تری موهای زائد خود را از بین ببرند. یکی از این روش ها اپیلاسیون می باشد. اپیلاسیون موهای زائد توسط موم گرم، موم سرد و یا دستگاه اپیلیدی قابل انجام است. اما سوالی که اکثر پیش میاید این است که ایا اپیلاسیون باعث کم شدن مو میشود؟
در این مقاله قصد داریم به چند سوال مهم و متداول که دغدغه ذهنی بسیاری از افراد در مورد اصلاح موی بدن و خصوصا اپیلاسیون می باشد، پاسخ دهیم.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون

در اپیلاسیون نسبت به برخی روش ها همچون تیغ و کرم موبر عمل موزدایی دوام و ماندگاری طولانی تری دارد. یعنی تا مدت ها به تکرار مجدد آن نیاز نیست. مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون در حدود 2 تا 4 هفته است، یعنی بعد از این زمان موهای زائد شروع به رشد می کنند. البته این زمان به افراد، نواحی بدن، سن، فصول سال، میزان هورمون ها و ژنتیک بستگی دارد.

ایا اپیلاسیون رشد مو را کم میکند؟

هنگامی که اپیلاسیون انجام می شود مو با سرعت زیادی از جای خود کنده و فولیکول مو آسیب می بیند. از این رو مویی که مجدداً رشد می کند ناسالم و بسیار نازک تر از قبل خواهد بود. چرا که ریشه های آن به خاطر کنده شدن سریع ضعیف شده اند.
هر بار که شما موهای خود را اپیلاسیون می کنید ریشه موها آسیب می بیند. این آسیب دیدگی کم کم باعث کم شدن مو میشود.

ایا اپیلاسیون باعث نازک شدن مو میشود؟

اصلاح موهای زائد با تیغ باعث می شود تارهای مو ضخیم تر شوند و خیلی زود رشد کنند. به همین دلیل اگر از تیغ استفاده می کنید مجبورید هفته ای 2-3 بار موهای زائد خود را بزدایید. اما در روش اپیلاسیون مو سریع و با قدرت از ریشه جدا می شوند و فولیکول مو آسیب می بیند. به همین دلیل دفعه بعد که موها دوباره رشد می کنند تارهای آنها بسیار ظریف و نازک تر خواهد بود.

آیا اپیلاسیون درد دارد؟

اولین بار که قرار است موهای خود را با موم یا دستگاه اپیلیدی بردارید درد زیادی را تحمل خواهید کرد. اما با دیدن پوست صاف و نرم خود احساس خوبی خواهید داشت و دردهایی را کشیده اید فراموش خواهید کرد. به هر حال با گذر زمان درد اپیلاسیون کاهش پیدا می کند. چرا که بعد از مدتی موها نازک تر از قبل رشد می کنند و شما درد خیلی کمتری را متحمل خواهید شد.

سخن پایانی

اپیلاسیون یکی از روش های زدودن موهای زائد است که در بین بسیاری از خانم ها و حتی آقایان پرطرفدار است. به دلیل مجبوبیت این روش تصمیم گرفتیم به چند سوال شما در مورد اپیلاسیون پاسخ دهیم.
یکی از سوالاتی که خیلی از افراد می خواهند بدانند این است که ایا اپیلاسیون باعث کم شدن مو میشود؟ در جواب باید عرض کنیم که بله اپیلاسیون باعث کاهش مو می شود. در این روش موهای زائد با سرعت از جای خود کنده می شوند و هر بار که موهای خود را اپیلاسیون می کنید ریشه موها آسیب می بینند. این آسیب دیدگی کم کم باعث کم شدن مو میشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: bistbarg.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر