موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

زنجبیل برای چاقی صورت

زنجبیل برای چاقی صورت

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 15 شهریور 1400 ساعت 06:15

زنجبیل بخاطر طبع گرم و خشکی که داره مکمل بسیاری از غذاهای سرد و تر امروزی است که باعث بی حالی و خواب زیاد می شوند. این دارو در طب سنتی برای مدت ها درمان بسیاری از بیماری ها بوده از ناراحتی معده گرفته تا سرماخوردگی و آنفولانزا.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زنجبیل گیاهی است که طبع گرم و خشک دارد. این گیاه هم در آشپزی و پخت غذاها استفاده می شود و هم برای درمان بسیاری بیماری ها مفید است. این گیاه بسیار مفید برای پوست و مو زیبایی معجزه می کند. این گیاه کمک بزرگی به جوانی و زیبایی و همچنین تناسب اندام می شود.

زنجبیل را به چه صورتی استفاده کنیم؟

%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87.jpg

زنجبیل خشک شده ماندگاری بالایی دارد. اما اگر می خواهید زنجبیل را به صورت پودر شده مصرف کنید بدانید که بیش از 2 ماه ماندگاری ندارد. بنابراین همیشه آن را به صورت خشک نگه دارید و در صورت نیاز آن را پودر کنید.

از بین بردن جای زخم با زنجبیل

گیاه زنجبیل به خاطر خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای از بین بردن جای زخم بسیار مفید است. برای استفاده از این روش یک تکه زنجبیل تازه را روی پوست نگه دارید تا آبش روی پوست خشک شود. این روش را دو بار در روز انجام دهید و برای چند هفته تکرار کنید. بعد از گذشت مدتی می بینید که هیچ اثری از زخم نیست.

جوانسازی پوست با زنجبیل

%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA.jpg

خوردن زنجبیل و یا استفاده موضعی آن بر روی پوست باعث جوانسازی پوست می شود. زنجبیل به علت اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است از پیر شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین استفاده موضعی پوست رو تمیز می کند و از افتادگی و چین و چروک جلوگیری و البته درمان هم می کند. برای روشن شدن پوستتان می توانید از ماسک زنجبیل و عسل و آبلیمو استفاده کنید. ماسک زنجبیل برای پوست ها چرب بسیار مفید است.

تقویت و رشد موهای سر با زنجبیل

زنجبیل باعث افزایش رشد مو می شود. زنجبیل گردش خون را بالا می برد و باعث تحریک پیاز مو می شود و به رشد و تقویت آن کمک می کند. برای تهیه ماسک موی زنجبیل مقداری  روغن زنجبیل را با روغن جوجوبا مخلوط کنید و بر روی پوست سر بمالید. اجازه دهید این ماسک نیم ساعت روی سر بماند و سپس موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید.

مبارزه با شوره سر با زنجبیل

زنجبیل برای شوره سر بسیار مفید است چون خاصیت ضدعفونی کننده دارد. برای از بین بردن شوره سر اجازه دهید روغن زنجبیل برای 15 تا 25 دقیقه روی پوست سرتان بماند. برای خلاص شدن از شوره سر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

کاهش سلولیت بدن با زنجبیل

%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A8%DB%8C%D9%84.jpg

برای اینکه از شر سلولیت ها خلاص شوید از زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل گردش خون زیر پوست را بالا می برد و باعث می شود تا سلولیت ها حرکت کنند و زودتر آب شوند و شما پوست صاف و بدون چربی اضافی داشته باشید. برای استفاده از زنجبیل برای از بین بردن سلولیت بدن باید کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و با آب یک لیموترش تازه و چند قاشق روغن زیتون و شکر ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید و از خواص بی نظیر آن لذت ببرید.

کاهش اشتها با زنجبیل

مصرف زنجبیل سوخت و ساز بدن را بالا می برد. مصرف زنجبیل در معده فرد احساس سیری ایجاد می کند و از ریزه خواری کردن جلوگیری می کند. بنابراین  باعث می شد تا فرد چاق نشود. پیشنهاد طب سنتی اینه که بسته به طبع و میزان واکنش بدن بعد از وعده های غذایی اصلی از هفته ای هفت بار تا هفته ای دو یا سه بار از دم کرده ی این گیاه به همراه چای یا لیمو عسل میل کنید تا میل به ریزه خواری و تمایل به خوردن غذا در هنگام سیری در شما از بین برود.

چربی سوزی با زنجبیل

مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌ تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می ‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌ شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت ‌زایی است و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌ کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌ شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

خواص زنجبیل - عالی برای سلامتی بدن

چای زنجبیل برای زندگی سالم

ضد آلرژی های طبیعی

مسکن های خانگی و طبیعی

ممنون از اینکه با زیبامون همراه بودین.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر