موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

درمان قطعی لک صورت

درمان قطعی لک صورت

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 22:32

درمان قطعی لک صورت

برای از بین بردن لک های صورت قبل از اینکه به ماسک صورت روی بیاوردید، ابتدا از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و از ضد آفتاب مناسب و سازگار با پوست خود استفاده نمایید. ماسک ها تاثیر بسزایی بر کاهش و یا از بین بردن اختلالات پوستی مختلف مثل آکنه و لک برای روی صورت شما دارند. از ماسک ها باید به صورت مرتب استفاده کنید تا بتوانید تاثیر آن را روی صورت خود ببینید. برای درمان قطعی لک صورت می‎توانید از ماسک های موجود در بازار و همچنین ماسک های خانگی استفاده نمایید. برای اثر بخش بودن ماسک های خانگی باید به مدت دو هفته به صورت مرتب استفاده کنید. اگر در کنار استفاده از ماسک های طبیعی برطرف کننده لک صورت، از مواد آرایشی استفاده می‎کنید، باید از نوعی استفاده کنید که پوست شما را مسدود نکند. زیرا ممکن است تاثیر بدی بر روی پوست داشته و موجب شود که لک های بیشتری بر روی پوست شما ایجاد شود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قرار گرفتن در معرض نور شدید:

وقتی در معرض نور آفتاب و یا سولاریوم هستید و از ضد آفتاب استفاده نمی‎کنید باعث می‌شوید پوست شما ملانین بیشتری تولید کند. که تولید بیشتر ملانین برای محافظت از خود در برابر اشعه های فرابنفش است که موجب افزایش لکه های تیره روی پوست شما می‎شود.

تغییرات هورمونی:

نوسان در تولید استروژن و پروژسترون در زمان بارداری، مصرف قرص های جلوگیری از بارداری و عادت ماهیانه می‎تواند موجب تولید ملانین به صورت غیر یکنواخت در پوست شما شود. قرار گرفتن در برابر نور شدید، در این نقاط ترشح ملانین را افزایش می‎دهد و موجب ایجاد لکه های تیره در پوست شما می‎شود.

برداشتن موهای صورت:

برداشتن موهای صورت به وسیله موبر و … که موجب التهاب در پوست شما می‎شود. این التهاب ممکن است بعدا موجب تغییر در رنگ پوست شما در آن ناحیه شود.

آکنه و یا جای زخم:

جای مانده از جوش ها و یا هر جراحتی که در پوست شماست ممکن است موجب ایجاد لک پوست (تیره) تبدیل تبدیل شود.

افزایش سن:

به علت افزایش سن تکثیر سلول های پوست به راحتی جوانی صورت نمی‎گیرد. ترمیم قسمت هایی از پوست که آسیب دیده است و رهایی از لک ها سخت تر می‌باشد.

با انواع لک های پوستی آشنا شدیم، حال می‌خواهیم برای از بین بردن این لک ها به شما ماسک های خانگی و روش طب سنتی را به شما معرفی کنیم.

نسخه طب سنتی

روش اول:

آرد نخودچی/ آرد ماش/ مغز بادام تلخ / آرد باقلا/گل ارمنی/ تخم ترب/ نشاسته/ تخم خربزه/ کتیرا/ ریشه ایرسا را با هم مخلوط کرده و به همراه شیر پس از 4 ساعت با آب گرم بشویید.

روش دوم:

کف دریا، گوگرد زرد، زاج سبز، نشادر هر کدام 5 گرم همه را با هم مخلوط کرده و با آبلیمو به محل بمالید.

انواع ماسک برای لک پوست

برای از بین بردن و درمان قطعی لک صورت ما به شما ماسک های طبیعی زیر را پیشنهاد می‎کنیم.

ماسک آبلیمو و ماست

آبلیمو ویژگی سفیدکنندگی و ماست پاک کننده دارد، موجب روشن شدن لک پوست شما می‌شود. طرز تهیه: آب لیمو را بگیرید و یک قاشق ماست را به به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و مواد به دست آمده را می‎توانید به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس بشویید و دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

اسکراب آبلیمو و شکر

همانطور که گفته شد آبلیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد و شکر یک لایه بردار قوی است.

طرز تهیه: یک قاشق چایخوری شکر را با آبلیمو ترکیب کنید. در صورتی که پوستتان خشک است می‎توانید از روغن نارگیل هم استفاده کنید. مخلوط را روی انگشتانتان بمالید و به حالت دورانی روی صورت خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. یک بار در هفته می‎توانید از این محلول استفاده کنید.

نکته:

  • به علت حساس بودن اطراف و زیر چشم آبلیمو را در این نواحی استفاده نکنید.
  • بلافاصله بعد از استفاده از آبلیمو زیر نور شدید مانند نور خورشید قرار نگیرید زیرا ممکن است پوست شما دچار آفتاب سوختگی شود.
  • از آبلیمو تازه استفاده کنید.
  • اگر پوستتان حساس است می‎توانید عسل یا گلاب به ترکیبات بالا اضافه کنید.

ماسک عسل و شیر خشک

طرز تهیه: دو قاشق شیر خشک، دو قاشق آبلیمو و 4 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. سپس می‎توانید کمی ماست روی پوست خود بزنید و بعد از 10 دقیقه می‎توانید پوست خود را با آب خنک بشویید.

ماسکآلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت روشن کنندگی دارد. همچنین قدرت بالایی در حذف لک های پوستی دارد و موجب کاهش رنگدانه در پوست شما می‎شود. ژل آلوئه ورا را می‎توانید بر روی صورت خود بزنید و بعد از 5 دقیقه آن را بشویید.

ماسک عسل و سیب زمینی

سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد که موجب محو شدن لک های صورت می‎شود.

طرز تهیه: سیب زمینی را رنده کرده و با عسل مخلوط کنید سپس آن را به صورت خود بزنید و بعد 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک زردچوبه

طرز تهیه: یک قاشق شیر و زردچوبه و نصف قاشق آبلیمو تازه را با هم مخلوط کنید. با استفاده از تکه ای پنبه محلول را بر روی لک خود قرار دهید و بعد از حداکثر 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک جو دوسر و گوجه فرنگی

جو دو سر یک لایه بردار قوی است. لیمو و گوجه فرنگی هم دارای ویتامین سی است و گوجه اثر خنک کنندگی هم دارد.

طرز تهیه: هر سه را به میزان یک قاشق غذاخوری ترکیب کرده و سپس به محل لک های سیاه بزنید.

ماسک خیار و آلوئه ورا

طرز تهیه: یک عدد خیار را به همراه ژل آلوئه ورا و آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. همچنین می‎توانید ماست را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

ماسک عسل و سرکه سفید یا قرمز

عسل و سرکه سفید یا قرمز را مخلوط کنید و مقدار لازم از آن را بر روی لک های صورت خود قرار دهید. این ماسک می تواند در برطرف کردن لک ناشی از کبودی زیر چشم نیز موثر باشد، فقط مراقب باشید که ماسک عسل و سرکه به داخل چشم شما نفوذ نکند.

روغن کرچک

این روغ حاوی ویتامین ایی می‎باشد و به کاهش لک های پوستی کمک می‎کند. این روغن را می‎توانید دو بار در روز به نقاط لک دار بزنید و یک ساعت بر روی پوست شما بماند سپس آن را بشویید. می‎توانید روغن کرچک را به همراه روغن نارگیل به محل لک بمالید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: zibabeman.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر