موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کانسیلر و هایلایتر چیست

کانسیلر و هایلایتر چیست

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 14:25

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با دو موضوع مهم در آرایش کردن یعنی کانتور و کانسیلر بیشتر آشنا شوید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آرایش کردن نه تنها یک هنر محسوب می شود بلکه یک حرفه تخصصی هست و برای اینکه بتوانید یک ارایش کامل و بدون عیب و نقص داشته باشید لازم هست تکنیک های مختلفی که در آرایش کردن مورد استفاده قرار می گیرد را یاد بگیرید و سپس متناسب با حالت چهره، این تکنیک های آرایشی را به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید تا نتیجه نهایی آرایشتان عالی و زیبا باشد.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تکنیک کانتور یا کانتوریگ صورت در آرایش بیشتر آشنا شوید، اطلاعات خودتان را در رابطه با کانسیلر و روش استفاده از ان افزایش دهید و با استفاده از این نکات، آرایش بهتر و جذاب تری داشته باشید.

کانتور چیست؟

به طور کلی کانتور و تکنیک کانتورینگ (Contouring) به استفاده از رنگ های تیره و روشن کرم مخصوص کانتور یا کرم پودر مربوط می شود و با استفاده از این رنگها، قسمت های مختلفی از صورت مانند استخوان گونه، استخوان فک برجسته تر شده و یا اینکه قسمت هایی از صورت مانند بینی را لاغرتر نشان می دهند. به طور کلی کانتور کردن یا کانتورینگ نوعی خطا دید در چهره ایجاد می کند و کمک می کند تا بخش هایی از صورت شکل بهتری پیدا کرده  و باعث می شود تا ساختار صورت بعد از ارایش کردن بسیار بهتر و متعادل تر دیده شود. (آموزش کانتور کردن صورت در 4 مرحله آسان)

بر اساس گفته میکاپ آرتیست های حرفه ای، از سال 2012 تا سال 2018، استفاده از کانتورینگ، یکی از اصلی ترین مراحل در آرایش و میکاپ صورت بوده است اما در سال 2019 استفاده از کانتورینگ در آرایش بسیار کم تر شده و خانم ها تمایل دارند پوستی با درخشش طبیعی و ساده داشته باشند.

البته برای اینکه چهره شما بعد از کانتور کردن و آرایش بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد لازم هست این تکنیک را به شکلی کاملا درست و اصولی استفاده کنید. زیرا زیاده روی و یا استفاده کم از این تکنیک، می تواند به طور کلی چهره شما را تحت تاثیر قرار داده و زیبایی که مد نظر دارید را برایتان ایجاد نکند. در ادامه نکات کاربردی و مفیدی را در رابطه با کانتور یا کانتورینگ صورت یاد بگیرید.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86.jpg

ابتدا پوست را برای کانتور کردن آماده کنید

برای شروع آرایش باید ابتدا روی پوست پرایمر زده و سپس تمام قسمت های پوست را با کرم پودر پوشش دهید. کانسیلر مناسبی انتخاب کنید و قسمت زیر چشم و روی لکه های پوستی را با کانسیلر پوشش دهید و به خوبی روی پوست پخش کنید. حالا با استفاده از براش مخصوص، لایه نازکی از پودر تثیبت کننده روی پوست بزنید تا کرم پودر و کانسیلر به خوبی روی پوست تثبیت شوند. 

بعد از انجام این مراحل، پوست شما دارای سطح صاف و یکدستی شده و برای کانتور کردن آماده است.

انتخاب محصول و براش مناسب برای کانتور کردن صورت

بهتر است محصولی که برای کانتور کردن صورت استفاده می کنید حالت کرمی داشته باشد و در نهایت ظاهر مات برای پوست ایجاد کند و به هیچ عنوان از کرم کانتور که دارای حالت درخشان هست، استفاده نکنید. اگر از محصولاتی که حالت استیکی دارند استفاده کنید تسلط بهتری در کانتورینگ صورت خواهید داشت.

برای کانتور کردن بینی بهتر است از براش های کوچک که شبیه به براش سایه چشم هستند استفاده کنید تا تسلط بیشتری بر روی قلمو داشته باشید و بتوانید خطوط ظریف را به بهترین شکل ممکن روی صورت بکشید.

برای کانتور کردن باید به شکل و حالت صورت توجه کنید. مثلا اگر پیشانی بلندی دارید باید در امتداد خط رویش موها، از کرم کانتور تیره استفاده کنید تا اندازه پیشانی کمی کوتاه تر به نظر برسد.

برای برجسته کردن گونه ها باید قسمت تو خالی گونه را با قرار دادن انگشت روی گونه ها پیدا کنید و این قسمت را که دقیقا زیر استخوان گونه قرار دارد را یک خط شیب دار از کنار گوش تا وسط گونه بکشید.

برای اینکه بینی نیز باریک تر به نظر برسد باید دو خط موازی در دو طرف استخوان بینی بکشید و اگر قصد دارید استخوان فک و چانه نیز کمی کشیده تر و باریک تر دیده شوند، می توانید مقداری کرم کانتور تیره برای این قسمت از صورت نیز استفاده کنید.

%D9%82%D8%A8%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86.jpg

ترکیب کردن و محو کردن رنگ تیره کانتور روی پوست

بعد از اینکه کرم کانتور را بر روی قسمت های مختلف صورت قرار دادید باید با استفاده از یک اسفنج آرایشی، تمام قسمت های صورت که کرم کانتور تیره دارند را با ضربات ممتد و آرام روی پوست پخش کنید تا هیچ خط تیز و پر رنگی از کرم کانتور روی پوست باقی نماند و فقط یک هاله از این کرم روی پوست نمایان باشد. این کار را به آرامی انجام دهید و به هیچ عنوان اسفنج را روی پوست نکشید. زیرا در این صورت کرم پودر نیز از روی پوست پاک خواهد شد و کانتور دقیق و حرفه ای نخواهید داشت.

تثبیت کردن کانتور صورت

بعد از ترکیب کردن کرم کانتور تیره روی پوست، اگر نیاز بود می توانید سایر قسمتهای صورت که کانتور تیره نشده است را با کانسیلر یا کرم پودر، روشن تر کنید و سپس قسمت های کانتور شده را با استفاده از پودر ارایشی یا پودر فیکس، روی صورت تثبیت کنید تا ماندگاری آن افزایش پبدا کنید. یک لایه نازک از این پودر را با استفاده از براش آرایشی بزرگ به تمام قسمت های صورت بزنید و اضافی ان را با براش تمیز پاک کنید.

معرفی انواع کانتور

کانتور ها نیز مانند هر محصول آرایشی دیگر دارای مدل های متنوعی هستند که باید متناسب با نیاز، نوع پوست و ... بهترین و مناسب ترین کانتور را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی کانتورها دارای دو مدل پودری و کرمی هستند.

  • کانتورهای پودری برای افراد حرفه ای و ماهر گزینه مناسبی بوده و به طور کلی حالت مات بر روی پوست ایجاد می کنند و استفاده از ان به مهارت بیشتری نیاز دارد.

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg

  • کانتورهایی که دارای حالت کرمی هستند یا به شکل پلت بوده، یا حالت استیکی دارند اما در هر صورت این محصول دارای حالت کرمی بوده و معمولا استفاده از ان برای افراد مبتدی و تازه کار راحت تر هست زیرا ترکیب و محو کردن آن راحت تر هست.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر (Concealer) یکی از محصولات آرایشی و پر کار برد برای پوشش دادن تیرگی زیر چشم، لکه های پوستی و جای جوش هست و اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند آرایشی کاملا زیبا و بدون عیب و نقص را برایتان ایجاد نماید. 

معمولا باید کانسیلر را یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب کنید تا تیرگی های زیر چشم به خوبی پوشش داده شود تا بعد از ارایش کردن پوستتان شاداب و تازه به نظر برسد. استفاده از کانسیلر در اطراف لب ها و خط لب کمک می کند تا لب هایی برجسته تر و زیباتر داشته باشید و می توانید با استفاده از این محصول ارایشی تمام لکه ها، قرمزی و تفاوت رنگ در پوست صورت را پوشش دهید و پوستی یکدست و زیبا داشته باشید. (بهترین کانسیلرهای جهان در سال 2018 + نکات استفاده از کانسیلر)

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1.jpg

معرفی انواع کانسیلر

کانسیلر نیز دارای مدل های مختلف و متنوعی هست که می توانید بر اساس نوع پوستتان بهترین و مناسب ترن مدل کانسیلر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

  • کانسیلر مایع، رایج ترین مدل کانسیلر هست که دارای بسته بندی و براش مخصوص بوده و استفاده از ان نیز راحت است. این مدل از کانسیلر برای پوست های نرمال، خشک، ترکیبی و چرب مناسب بوده و پوشش خوبی را هم برای پوست ایجاد می کند. 

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B9.jpg

  • کانسیلر استیکی یا نیمه جامد، یکی دیگر از مدل های کانسیلر هست که این مدل نیز پوشش دهی مناسبی برای پوست ایجاد کرده و برای افرادی که دارای پوست های خشک و حساس هستند، مناسب خواهد بود. کانسیلر استیکی معمولا دارای بافت کرمی و ضخیم هست و ممکن هست باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود و به همین دلیل برای پوست های چرب مناسب نخواهد بود.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C.jpg

  • کانسیلر کرمی، نوعی دیگری از کانسیلر هست که معمولا در پالت های کوچک و در رنگ بندی متنوع به فروش می رسد و باید با انگشت، براش و یا اسفنج آرایشی کوچک مورد استفاده قرار دهید. این مدل از کانسیلر برای انواع پوست مناسب بوده و پوشش دهی خوبی را هم برای تیرگی های پوست ایجاد خواهد کرد.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85%DB%8C.jpg

  • کانسیلرهای رنگی معمولا برای تصحیح رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرند و کمک می کند تا لکه های تیره، جوش های قرمز، لکه های بنفش و ... روی پوست محو شده و پوستی یکرنگ و یکدست داشته باشید.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%81.jpg

قیمت کانتور و کانسیلر چقدر است؟

به طور کلی قیمت محصولات آرایشی یک برند با برند دیگر متفاوت بوده و نمی توان قیمت مشخصی را برای هر محصول آرایشی معرفی کرد. اما در حالت کلی قیمت کرم کانتور از برند های معمولی از 50 هزار تومان شروع شده و تا قیمت های خیلی بالاتر برای برندهای معروف وجود دارد.

کانسیلر نیز با توجه به برند و کیفیت محصول از قیمت 30 هزار تومان در بازار ایران وجود دارد و قیمت این محصول بر اساس برند شناخته شده و کیفیت بهتر آن، افزایش پیدا می کند.

شما می توانید قیمت های دقیق این محصولات آرایشی را در سایت های فروش اینترنتی در داخل و خارج کشور ببینید و سپس بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1.jpg

مطالب مرتبط و پیشنهادی:

مزایا و معایب کرم موبر صورت و بدن+ معرفی بهترین کرمهای موبر

ترفندهای آرایشی برای استفاده از هایلایتر

روتین مراقبت از پوست به سبک فرانسوی ها + رازهای زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.zibamoon.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر