سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طرز استفاده از صمغ عربی

طرز استفاده از صمغ عربی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 21:05

طرز استفاده از صمغ عربی برای صورت

استفاده از موم یا صمغ عربی یکی از شیوه هایی می باشد که امروزه خانم ها و همچنین آقایان می توانند از آن جهت رفع موهای زائد خود نیز استفاده نمایند.به طور کلی استفاده از صمغ در کشورهای آفریقایی و همچنین عربی رایج بوده که با توجه به آن که این شیوه دارای عوارض جانبی کمتری می باشد، امروزه طرفداران فراوانی را پیدا کرده است. در ادامه به طرز استفاده از صمغ عربی برای صورت خواهیم پرداخت.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-500-%DA%AF%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%B5%D9%85%D8%BA-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C.jpg

صمغ عربی

طریقه ساخت صمغ عربی

صمغ عربی دارای ساختاری گیاهی می باشد. که جالب است بدانید که می توانید صمغ عربی را به آسانی در منزل تهیه نمایید. جهت تهیه موم یا صمغ عربی می بایست یک فنجان شکر، یک فنجان عسل و همچنین نصف فنجان آب لیمو را در اختیار داشته باشید. برای تهیه صمغ عربی، ابتدا شکر را داخل ظرف مربوطه ریخته و سپس بر روی حرارت قرار داده تا به صورت کامل نیز ذوب گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که می بایست هم زدن شکر را بر روی حرارت تا جایی ادامه دهید که به شکل کاراملی تغییر نماید.در مرحله بعدی، عسل و همچنین آب لیمو را به شکر اضافه نموده و به هم زدن خود نیز ادامه دهید تا به غلظت مناسبی که می خواهید برسد.

برخی اوقات ممکن است که غلظت مواد زیاد شود. در این صورت می توانید به آن مقداری آب اضافه نمایید و سپس به هم زدن خود نیز ادامه دهید. بعد از آن که به غلظت مناسب رسید، اجازه دهید تا سرد شود. پس از آن می توانید جهت از بین بردن موهای زائد خود از صمغ عربی استفاده کنید. صمغ عربی را در انواع مختلفی می توان مشاهده کرد. فقط تفاوت آن ها در اسانس هایی می باشد که به آن اضافه می کنند. در غیر این صورت مواد اصلی همه صمغ های عربی از ۳ ماده اصلی فوق تشکیل شده اند.

سئوالات متداول

1از صمغ عربی برای چه مواردی استفاده می شود؟

صمغ عربی دارای ساختاری گیاهی می باشد که یکی از شیوه هایی است که امروزه خانم ها و همچنین آقایان از آن برای رفع موهای زائد خود استفاده می کنند. از صمغ عربی برای هر قسمت از بدن نیز می توان استفاده نمود.

2طرز استفاده از صمغ عربی برای صورت به چه نحوی می باشد؟

قبل از استفاده از این نوع صمغ ، می بایست پوست خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست کاملا باز شود. سپس مقداری از صمغ عربی را با دست کمی ورز دهید و در راستای رویش مو به کم انگشت شست خود را بر روی موهای زائد خود نیز مالش دهید. بعد از انجام این کار، بدون تامل بر خلاف جهت رویش مو، به طور سریع مو را بکشید.

2استفاده از صمغ عربی چه مزایایی دارد؟

مقرون به صرفه، عدم نیاز به گرم کردن ، عدم نیاز به وسایلی همانند پارچه و پد، بدون ایجاد حساسیت پوستی، عدم نیاز به مهارت بخصوصی و همچنین موادی بر روی پوست باقی نخواهد ماند که نیاز به پاک کردن آن باشد.

326142_553.jpg

موم عربی

آموزش طرز استفاده از صمغ عربی

به علت استفاده آسانی که صمغ عربی دارد، به عنوان روشی جهت انجام اپیلاسیون در منزل نیز یاد می شود.

قبل از استفاده از صمغ عربی، پوست خود را با آب گرم شست و شو دهید تا منافذ پوستتان کاملا باز شود. پس از آن مقداری از صمغ را گرفته و در بین دستانتان کمی ورز دهید. سپس در راستای رویش مو به کم انگشت شست خود را بر روی قسمت مربوطه نیز مالش دهید. پس از انجام این کار ، بدون تامل بر خلاف جهت رویش مو، سریع مو را بکشید.

به این نکته توجه کنید که این کار می بایست بسیار سریع انجام شود. درد اپیلاسیون در این شیوه بسیار زیاد نخواهد بود و قابل تحمل می باشد. نکته بسیار مهم دیگری که در هنگام استفاده از صمغ عربی می بایست به آن دقت کنید، این است که استفاده از صمغ عربی جهت از بین بردن موهای زائد می بایست بسیار سریع انجام گردد، به این دلیل که گرمای دست باعث خواهد شد تا صمغ نرم شده و طبیعتا در این صورت استفاده از آن بسیار دشوار می شود.

مزایا استفاده از صمغ عربی

  • مقرون به صرفه می باشد
  • احتیاجی به گرم کردن نخواهد داشت
  • نیاز به وسایلی همانند پارچه و پد نخواهد بود
  • هیچ نوع حساسیت پوستی را ایجاد نمی کند
  • نیاز به مهارت بخصوصی جهت انجام این کار نمی باشد
  • موادی بر روی پوست باقی نخواهد ماند که نیاز به پاک کردن آن داشته باشد

خواص استفاده از صمغ عربی

پس از مدتی استفاده از صمغ عربی ، رشد موهای زائد کمتر خواهد شد. و به علت آن که ریشه های مو نیز ضعیف خواهند شد، مو به شکل نرم تری در می آید که خاصیت زبر بودن خود را نیز از دست داده و سپس موجب کم پشت شدن موهای زائد می شود.

بر خلاف استفاده از تیغ، در صمغ عربی موهای زائد بسیار دیر تر رشد می کنند که تقریبا سه الی چهار هفته نیز طول خواهد کشید تا موهای زائد مجددا رشد نمایند. طی مدتی استفاده از صمغ عربی، شاهد این خواهید بود که موجب روشن شدن و همچنین شفاف شدن پوست تان می شود.

به نحوی صمغ عربی موجب مرطوب شدن پوست خواهد شد و همچنین با یک لایه برداری بسیار سطحی بر روی پوست موجب می گردد تا منافظ آن کاملا باز شود که در ادامه لطافت و طراوت بهتری را بر روی پوست خود احساس می نمایید. که می توانید با بهره گیری و آموزش طرز استفاده از صمغ عربی برای صورت خود نیز این حس شادابی را چند برابر کنید.

%D9%85%D9%88%D9%85-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85.jpg

خواص صمغ عربی

جمع بندی

استفاده از صمغ عربی هیچ نوع محدودیتی نخواهد داشت بلکه شما می توانید به آسانی برای انواع پوست از این موم نیز استفاده کنید. به صورت کلی شما خواهید توانست از صمغ عربی برای هر قسمت از بدن خود بهره ببرید. از این صمغ در آموزشگاه آرایشگری سرای نمونه برای پاکسازی پوست استفاده میکنند.

ولی تنها نکته اصلی این خواهد بود که در هنگام استفاده از صمغ عربی می بایست سرعت العمل زیادی در کار خود داشته باشید. حتما بعد از استفاده از صمغ عربی، آن قسمت از بدن خود را با آب ولرم بشویید و اجازه بدهید تا اثرات صمغ نیز پاک شوند. در این صورت منافذ پوست شما کاملا باز می شود که می توانید از انواع آبرسان و همچنین مرطوب کننده های پوست نیز استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون